Wie betaalt franchise bij beschadiging haag door gekende?

RonnyE
Topic Starter
Berichten: 8

Wie betaalt franchise bij beschadiging haag door gekende?

#1 , 05 nov 2010 19:17

Met andere woorden: kan de verzekering bij vandalisme aan haag een franchise toepassen? En waar kan ik deze franchise verhalen?
Ik heb schade en vraag me af of ik een franchise moet betalen, ook indien de dader gekend is....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 05 nov 2010 19:28

Daar kan enkel de lectuur van de verzekeringspolis en antwoord op geven.
Wat bedoelt u "met gekend". Door u gekend of als dusdanig in PV van politie vermeldt? Of een veroordeling door Gerecht?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

RonnyE
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 06 nov 2010 10:45

Daar kan enkel de lectuur van de verzekeringspolis en antwoord op geven.
Wat bedoelt u "met gekend". Door u gekend of als dusdanig in PV van politie vermeldt? Of een veroordeling door Gerecht?
In PV van politie, de persoon in kwestie heeft een verklaring afgelegd bij politie.

In mijn verzekeringspolis is een franchise opgenomen, maar ik moet toch niet opdraaien voor deze kosten omdat iemand anders mijn eigendom beschadigd? kan dit verhaalt worden?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38746

#4 , 10 nov 2010 18:47

uw verzekering betaald u uit. De dader is aansprakelijk voor de schade al de schade en kosten.
U dient zich dan wel burgerlijke partij te stellen voor de (straf)rechtbank

Erik Verschoren
Berichten: 95
Locatie: Antwerpen, Belgie
Contacteer: Website

#5 , 15 nov 2010 01:08

U kan ook gewoon zelf een burgerlijke vordering instellen ... of ermee dreigen (dat kan helpen).

Als er een strafzaak van komt dan kan u uw burgerlijke vordeirng hoogstens gelijktijdig behadneld zien door de rechter.
Goed juridisch werk is 90% transpiratie en 10% inspiratie, maar die 10% is dan wel héél belangrijk.
http://www.verschoren.net" onclick="window.open(this.href);return false;

digo
Berichten: 12

#6 , 19 nov 2010 17:59

Meestal vergoedt de woningverzekering met aftrek van de franchise, maar vragen ze de franchise samen met het verhaal van hun vergoeding bij de aansprakelijke. U moet dan niet zelf alle rompslomp doen, de woningverzekering doet dit voor u en bij ontvangst van de vergoeding storten ze de franchise door aan u. Sommige maatschappijen betalen ook zelf de franchise uit als er een gekende aansprakelijke is. Sommige rechtsbijstandsverzekeraars hebben de waarborg "voorschieten van franchise", best uw polis(sen) eens nazien.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”