Scheidingslijn met geburen

oases
Topic Starter

Scheidingslijn met geburen

#1 , 28 nov 2005 22:44

Mijn gebuur heeft zijn draadafspanning 1m50 op mijn eigendom staan. Ik heb dat pas ontdekt toen mijn andere gebuur een omheining heeft gezet. Mijn vraag is er een tijdslimiet wanneer het eigendomsrecht vervalt en ben ik dan die grond kwijt? Ik heb mijn gebuur hierover aangesproken en die reageert met te zeggen , nu is het al een hele tijd zo, laat het nu ook zo maar, als je dan je huis verkoopt dan regelen we dat wel. Wat moet ik hiermee?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wesley
Berichten: 294

#2 , 04 dec 2005 15:22

Er onststaat een erfdienstbaarheid - soort eigendomsoverdracht - na 30 jaar. Dus hier wellicht niet zo.

Sta erop dat het nu geregeld wordt en wijs erop dat via het kadaster, landmeting of bepalingen in uw titel kan bewezen worden dat uw buur in zijn onrecht is.

In laatste instantie kan de vrederechter (in 1ste instantie verzoenend) optreden.

Zeker voor u het huis verkoopt! U bent op de hoogte van de situatie, dus aansprakelijk als kopers hierdoor (financieel - gerechtskosten) in de problemen komen.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”