Privatieve tuin, moet ik toegang verlenen voor verhuis.

st_2299
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Privatieve tuin, moet ik toegang verlenen voor verhuis.

#1 , 09 apr 2024 15:53

Een korte situatieschets:

Ik ben eigenaar bewoner van een gelijkvoersappartement met privatieve tuin.

Het gelijkvoers bestaat uit 4 appartementen, met rechts naast de blok een oprit naar de garages achter de tuinen. Mijn appartement is het uiterst rechtse, net naast de oprit dus. Momenteel worden de tuinen gemeenschappelijk onderhouden, en staat er dus geen afsluiting tussen de verschillende tuinen. Echter is het in de basisakte wel toegestaan om een afsluiting te plaatsen. Wegens burenhinder zou ik hier graag gebruik van maken.

Mijn tuin loopt van mijn appartement, tot aan de garages (zonder doorgang tussen de garages en mijn tuin). Dus wanneer ik een afsluiting zou plaatsen, zou er dus vanaf de oprit (die rechts van mijn tuin ligt) geen toegang meer zijn tot de andere tuinen. Echter komt hier kritiek van mijn medebewoners. Deze maken zich zorgen omdat verhuizen moeilijker zal zijn (ramen vooraan zijn niet groot, achteraan zijn telkens grote schuiframen).

In principe zou verhuizen langs achteraan wel nog mogelijk zijn, maar niet meer met een simpele verhuislift. Er zal een kraan met langere arm moeten komen, met een meerprijs tot gevolg uiteraard.

Moet ik wettelijk gezien voorzien in een doorgang om een verhuis gemakkelijker te maken, ook al is de volledige tuin mijn eigendom? Andere gedachten?

LeenW
Berichten: 12852

#2 , 09 apr 2024 16:40

Indien de basisakte u nergens toe verplicht, is de meerkost van de medebewoners niet uw probleem.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”