Plaatsen van poolhouse

wardje
Topic Starter
Berichten: 34

Plaatsen van poolhouse

#1 , 08 apr 2024 20:28

Plaatsen van poolhouse


Mijn achterbuur heeft een poolhouse geplaatst en dat staat 35 cm van de erfgrens , na wat opzoek werk lees ik dat hij een afstand moet houden van 1m, is dat correct?
Bij ons staat achteraan een afsluiting met panelen met een hoogte van 180cm, hij heeft gebruik gemaakt om aan zijn poolhouse op een afstand van 35 cm van onze afsluiting een nieuwe afsluiting aan te verbinden met een hoogte van 3,20m, is dat toegelaten?
Met andere woorden wij hebben nu in onze tuin over de ganse lengte van 8m een zicht op een houten schutting van 3,20m.
Hij heeft een vergunning aan gevraagd en schijnbaar is die goedgekeurd,
Kan iemand mij daar een antwoord opgeven , ik lees zoveel dat ik de bomen door het bos niet meer zie en niet weet wat wel en niet correct is. :( :(

basejumper
Berichten: 4633
Locatie: Diest

#2 , 08 apr 2024 21:03

Beste

Eerst eens vragen bij technische dienst gemeente of er effectief een vergunning is. Dan heeft u uw antwoord…
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38613

#3 , 09 apr 2024 12:57

Normaliter moet u als omwonende een brief van gemeente hebben gekregen.

Reclame

wardje
Topic Starter
Berichten: 34

#4 , 09 apr 2024 17:20

Ja wij hebben een brief gekregen , op de tekeningen was niet te zien dat de afsluiting die naast het poolhouse was getekend en aan sloot dezelfde hoogte had als het poolhouse , dus veel hoger dan de toegelaten hoogte van 2m,
Op het bemalingsplan ( platte grond) zie je alles maar niet de hoogte , over dat poolhouse heb ik geen opmerking maar wel die schutting die op minder' dan 40 cm van onze afsluiting staat en zo een muur vormt waar je de rest van je dagen moet op kijken, maar ja zal wel goed gekeurd zijn , komt daar bij dat het bemalingsplan getekend is 1/200 en getekend door de eigenaar , als ik meet op de tekening de afstand van het poolhouse tot onze afsluiting is dat 5 mm, in werkelijke afmeting 1m,
Bij mijn weten moet een poolhouse 1 m van de erfgrens staan en een afsluiting in je achtertuin of zijtuin max 2 m hoog zijn en in de voortuin 1m.
Maar als je alles in zijn geheel ziet afsluiting en poolhouse is het slim gezien en kan je zeggen dat die afsluiting bij het poolhouse hoort als dat goedgekeurd wordt heb je denk ik geen verhaal en dat is zuur.

lukasi
Berichten: 1149

#5 , 09 apr 2024 17:49

Stap naar de gemeente en vraag de vergunning op met de bouwplannen.
Als dit plan niet klopt met de realiteit dan breng je de gemeente op de hoogte van je bezwaren en van de bouwovertreding.

Franciscus
Berichten: 38613

#6 , 09 apr 2024 17:51

En neem de nodige foto's die u al meeneemt.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”