tegoeden verzekering

rogerilli
Topic Starter
Berichten: 109

tegoeden verzekering

#1 , 07 apr 2024 04:38

De syndicus houdt al 3 maanden lang tegoeden van de verzekering achter. Na talrijke emails krijg ik vaag mondeling te horen van de syndicus "dat je al teveel gehad hebt". Zonder enige onderbouwing. Que? Dit zijn 1 op 1 toegekend tegoeden, die louter passeren via de VME rekening omdat de oorzaak in de gem delen lag. De verzekeraar zegt dat alles betaald is, en dat ze zich niet moeite tussen VME en mede-eigenaar.
Er is bewijs op email dat de verzekeraar me deze tegoeden toekent. Dit is ook al doorgestuurd naar de syndicus.

Wat is de termijn van de syndicus om dit tijdig door te storten?
Wat kan ik doen om de tegoeden te ontvangen als de syndicus daar niet op ingaat?
Dient de syndicus intresten te betalen bij te lang bijhouden?

LYNX XX
Berichten: 2526
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 apr 2024 09:26

De syndicus moet de ontvangen schadevergoedingen onmiddellijk betalen aan de betrokken benadeelde. Ook de franchise welke ten laste is van de VME.
Heeft u zelf de bedragen van de tegoeden op paper van de verzekering ontvangen ? U heeft volgens de syndicus reeds een bedrag ontvangen. U kunt dan zelf uitmaken of dit bedrag de schadevergoedingen dekt of niet. Het saldo + de franchise moeten door de syndicus onmiddellijk over geschreven worden.

Indien niet de syndicus aangetekend in gebreke stellen met de nodige bewijzen.

Info verstrekt op basis van inhoud topic.

rogerilli
Topic Starter
Berichten: 109

#3 , 07 apr 2024 23:51

Ik heb de specifiek tegoeden op email vernomen van de verzekeringsmaatschappij, met iban van de VME rekening erbij. Eerst zei de syndicus dat ze de interne mededeling nog niet bepaald hadden en daardoor nog niet betaald hadden. Ze hadden die bedragen toen al staan op de rekening van de VME voor verzekeringsgevallen. Weken later werd er vaag beweert dat ik al genoeg zou gehad hebben van de verzekeringen en hun boekhouder correct werkt. Onverklaarbaar en vermoeiend.

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2526
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 apr 2024 09:16

De syndicus heeft niet te bepalen of u genoeg of niet genoeg hebt gehad van de verzekering. De schadevergoeding wordt vastgelegd door de verzekering ( en in akkoord met uzelf ).
Het bedrag dat de verzekering aan de VME heeft overgeschreven + de franchise moet de syndicus u uit betalen zonder dralen.
Wat ik uit uw relaas kan begrijpen is dat de syndicus beweert dat u reeds betalingen heeft verkregen van de verzekering.

U kunt zelf berekenen wat bedrag u nog te goed heeft ( + de franchise ) en hem in gebreke stellen.

Syndicus en boekhouder hebben niet te zeggen waarop u recht heeft ( of het genoeg vinden ) dat is de taak van de schaderegeling door de verzekeringsmij.

mava105
Berichten: 22275
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 08 apr 2024 10:23

Even dreigen met vrederechter kan helpen.

lebragard
Berichten: 226
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 apr 2024 17:53

Volg de vorige antwoorden.

De kern van de zaak is wat de verzekeringsmaatschappij zegt : "De verzekeraar zegt dat alles betaald is, en dat ze zich niet moeit tussen VME en mede-eigenaar." en deze heeft gelijk. Maw. VME moet duidelijke afspraken maken het wat en hoe bij schadegevallen/Verzekering en opnemen in het RIO.

Behoudens op vraag van de eigenaar beheert een syndicus de gemeenschappelijke delen en zeker niet de privatieven. Syndicus moet uw schadevergoeding asap bezorgen, heeft daarover niks te zeggen en zeker géén commentaar en mocht de syndicus verzekeringsgelden gebruiken voor andere doeleinden is dit fraude.

Dus , Bij schade OOK steeds ZELF aangifte doen bij de verzekering met de uitdrukkelijke vraag om de privatieve schadevergoeding over te maken aan uzelf en niet aan de VME/syndicus.

rogerilli
Topic Starter
Berichten: 109

#7 , 12 apr 2024 14:53

Nu zegt men dat hetgeen binnengekomen is op die boekhoudcode, in verschil staat met wat er door de verzekeraar betaald is boekhoudkundig. Er zijn sommen op de oude VME rekening van de vorige syndicus betaald, ipv deze VME rekening beheerd door de syndicus die erna kwam. We zitten aan de 3de syndicus in 1 jaar tijd. Die heeft niet volledig zicht op wat er toen gebeurd is.
In een of andere logica stond het saldo op 0 pas nadat ik zelf een min bedrag zou ingezet kreeg, maar dat zouden ze nu wegwerken boekhoudkundig nu ik stelde dat ik toch niet de enige was in de laatste 3 jaar die tegoeden heb ontvangen.
Ik stelde normaals dat ik 1 op 1 de tegoeden ontving, en de laatste 2 tegoeden nog wens te ontvangen.

lebragard
Berichten: 226
Juridisch actief: Nee

#8 , 12 apr 2024 18:38

Spreek uw commissaris van de rekeningen erop aan !

LYNX XX
Berichten: 2526
Juridisch actief: Nee

#9 , 12 apr 2024 18:49

# 8 Correct : een goede rekencommissaris lost dat zeker op indien bekwaam.

Toch een opmerking aan TS : u weet wat de verzekering u heeft toegekend als schadevergoeding en ook wat u tot nu toe ontvangen heeft ( te bewijzen met uw rekening uittreksels of individuele afrekeningen VME ).
Dus de syndicus moet u het verschil betalen ( verwijs u nogmaals naar de franchise ).

Indien derde syndicus = derde bankrekening VME; rekencommissaris kan aan de hand van die rekeninguittreksels de juiste situatie weergeven.

lebragard
Berichten: 226
Juridisch actief: Nee

#10 , 12 apr 2024 19:02

# 9 zeer juist.

Boekhouding NIET goedkeuren en naar de vrederechter. Verzekeringsgelden aanwenden voor andere doeleinden waarvoor ze bestemd zijn is Fraude !

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”