Sleutelkluis gemeenschappelijke voordeur

willinglearner
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Sleutelkluis gemeenschappelijke voordeur

#1 , 03 apr 2024 11:33

Besten,

Ik woon in een appartement met 2 andere woningen. Nu hebben mijn buren zonder overleg een sleutelkluis geplaatst bij de buitenvoordeur. Dit vind ik niet alleen onbeleefd, maar ook doodeng. Ik heb jaren lang een stalker gehad en het idee dat er nu voor vrijwel iedereen een mogelijkheid is om de voordeur binnen te komen, mochten ze dat willen, staat mij helemaal niet aan. Mijn vraag is: mag dit zo maar?
Ter extra info: ik woon in een koophuis, maar de 2 andere woningen vallen volgens mij onder sociale huur.

bosprocureur
Berichten: 6860

#2 , 03 apr 2024 13:00

Voor zo'n sleutelkluis moet je toch een eigen code gebruiken?

willinglearner
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 apr 2024 13:07

Voor zo'n sleutelkluis moet je toch een eigen code gebruiken?
Dat klopt, en ik heb de code niet. Maar in werkelijkheid hangt je sleutel gewoon naast de voordeur. Met genoeg geweld trek je het ervan af en uit elkaar. Er gaat dan geen alarm af. Er gebeuren regelmatig inbraken op deze wijze.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38613

#4 , 03 apr 2024 15:22

Wie heeft daarvoor toestemming gegeven om iets aan de gemene gevel te hangen?
Gezien blijkbaar appartementsgebouw dus iets wat op de AV moet beslist zijn...

Thomas_A
Berichten: 2331
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 apr 2024 01:51

Zoals Franciscus zegt: moet beslist worden door VME. U bent eigenaar, dus hebt hierover stemrecht. De buren niet als zij huren, enkel de verhuurder.

Is er een syndicus om aan te spreken of kent u de andere eigenaars?

Technisch gezien ben ik het niet met u eens. Iemand die met geweld binnen wil zijn, zal sneller de voordeur of cilinder kunnen openbreken dan zo’n kluisje.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”