PV van opmeting en plan van 1973, wordt opnieuw opgementen...gevolgen???

wiewieza
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

PV van opmeting en plan van 1973, wordt opnieuw opgementen...gevolgen???

#1 , 24 mar 2024 15:14

Dit ivm mijn vorige vraag onder "verdoken onteigening door gemeente".
Ondertussen is wel een perceelpaal kant van de straat blootgelegd, de tweede perceelpaal is door de wegenwerken uitgegraven,
dus geen attentie voor gedaan, alhoewel duidelijk gezegd werd dat er minstens 80cm achteruit gegaan is met de afsluiting om veiligheidsredenen.
Nu blijkt dus dat de gemeente inderdaad fout was en gaat de aannemer van de werken door een erkend landmeter opnieuw laten opmeten, of het over het ganse perceel gaat weet ik niet, of gewoon over de uitgegraven perceelpaal, die wel nodig is om onze eigendom opnieuw te verharden zoals het was, en die ze onrechtmatig en zonder onze tussenkomst zomaar uitgegraven hebben, alhoewel ze plaats genoeg hadden om op het openbaar gedeelte hun werken uit te voeren.
Kan een nieuwe opmeting, indien er afwijkingen zouden zijn bindend zijn voor ons of blijft ons originele plan en pv van opmeting juridisch geldig?? Ik veronderstel dat de vroegere manuale opmetingen wel correcter zijn dan de digitale en fotografische van heden die +- zijn?
Dit gaan maandag waarschijnlijk gebeuren! Met dank bij voorbaat

BloodNight
Berichten: 621

#2 , 24 mar 2024 16:05

Beste

De plannen bekrachtigd door een rechtbank hebben voorrang op die van een normale landmeter.

wiewieza
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 mar 2024 19:23

Ik begrijp niet goed, hier komt toch geen rechtbank bij kijken? Ik veronderstel dat de uitgegraven perceelpaal moet correct teruggeplaatst worden zodat de verbinding naar de andere perceelpaal die er nog staat kan gemaakt worden om de scheiding tussen openbaar en privé vast te stellen?

Reclame

lukasi
Berichten: 1149

#4 , 25 mar 2024 11:10

Een gps meting ( digitaal met satelliet ) gaat veel correcter zijn dan een meting met een lintmeter van snit en naad.
Punt van afpaling wordt bepaald door driehoeksmeting met de geijkte vastgelegde meetpunten op het terrein.
Dit kan via gps meting, theodoliet of lazermeting

Inazuma
Berichten: 9777
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 25 mar 2024 14:33

Nu blijkt dus dat de gemeente inderdaad fout was en gaat de aannemer van de werken door een erkend landmeter opnieuw laten opmeten, of het over het ganse perceel gaat weet ik niet, of gewoon over de uitgegraven perceelpaal, die wel nodig is om onze eigendom opnieuw te verharden zoals het was, en die ze onrechtmatig en zonder onze tussenkomst zomaar uitgegraven hebben
Verwijderen van grenspalen is strafbaar ...

https://juridischforum.be/viewtopic.php?t=39333

Ik veronderstel dat de vroegere manuale opmetingen wel correcter zijn dan de digitale en fotografische van heden die +- zijn?
Net andersom

Oude metingen zijn vaak maar zo-zo ...

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”