Buren dwarsbomen verkoop van woning

Riet1989
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Buren dwarsbomen verkoop van woning

#1 , 14 mar 2024 16:20

In 2016 kocht ik een woning aan te Kessel.
In de akte staat een servitudeweg beschreven die het huis links van mij moet verlenen.
De doorgang werd door de huidige eigenaars, een ouder echtpaar, in het verleden overbouwd en voorzien van een deur vooraan en achteraan die door middel van een sleutel geopend kunnen worden. De sleutel werd door de buren ook overgedragen toen ik het huis destijds aankocht.

Momenteel bied ik de woning te koop aan, maar de buren willen noch de makelaar, noch de mogelijke kopers toegang verlenen tot deze servitudeweg.
Ze werden nochtans per bericht op de hoogte gesteld van de geplande rondleiding.
Er werd hen ook aangeboden om de weg af te kopen, maar zij vinden dat dit al van hen is en wilden enkel de notariskosten betalen.

Op dit moment blokkeren zij dus de verkoop van het huis, daar ze de makelaar de toegang ontzeggen en
Welke stappen dien ik te ondernemen om mijn buren te wijzen op het recht van bezichtiging. Of vervalt dit, daar ze dit overbouwd hebben?

Sirkii
Berichten: 5420

#2 , 14 mar 2024 17:00

Buur aangetekend in gebreke stellen en daarna vredegerecht. Dit alles in de verondertelling dat er recht van overgang is omdat je grond anders niet bereikbaar is.

Franciscus
Berichten: 38613

#3 , 14 mar 2024 20:08

In AS al wel vermelden dat u buur aansprakelijk stelt voor alle bijkomende kosten en gederfde inkomsten.

Reclame

lukasi
Berichten: 1149

#4 , 15 mar 2024 07:59

versta iets niet
Jij hebt toch een sleutel om die servitude te kunnen gebruiken ?
Wat let je om een duplicaat aan de immo te geven ?

LYNX XX
Berichten: 2526
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 mar 2024 14:59

versta iets niet
Jij hebt toch een sleutel om die servitude te kunnen gebruiken ?
Wat let je om een duplicaat aan de immo te geven ?
Inderdaad, of zijn eigen sleutel even lenen ?
Bovendien de servitude weg staat beschreven in zijn aankoopakte ( volgens topic ) wat is er dan voor een probleem om de woonst te verkopen ?
Of is er andere hommeles tussen de buren ?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”