verzekering schadedossier

Gillie
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

verzekering schadedossier

#1 , 11 mar 2024 13:14

Beste, ik heb sinds 2 jaar een natte muur in de woonkamer . De verzekering heeft expertises gedaan en hebben de schade betaald aan de syndicus . Die heeft al sinds 23 december 2023 het bedrag ontvangen . Ik had contact opgenomen met de verzekering met de vraag hoe moet het nu verder ? Zij dachten dat ik al lang uitbetaald was en hebben een mail aan de syndicus gestuurd . 10 dagen geleden heeft de eigenaar van de syndicus een mail gestuurd naar de boekhouding om mij uit te betalen . Deze morgen krijgen ik een verwittiging dat ik onmiddellijk €50 moet betalen , een bedrag dat zogezegd open staat van mijn maandelijkse bijdrage . Is dat een reden om het schadebedrag van de verzekering achter te houden ? Dat is nu al bij 3 maanden .
Ik dank u bij voorbaat .
Mvg
Gilllie

Gillie
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 mar 2024 09:14

Beste, kan de syndicus het uitgekeerde schadebedrag van de verzekering voor zich houden . 23 /12/2023 zijn ze uitbetaald , ik heb volgens hen een schuld van €50 voor de maandelijkse onkosten . Dit is betwistbaar , maar dat zijn dan nog 2 dingen die los staan van elkaar .Wat kan ik doen het gaat om een bedrag van ong .€ 1200 .

LYNX XX
Berichten: 2529
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 mar 2024 09:41

Vragen : wat was de oorzaak van uw natte muren ?
de syndicus moet de schadevergoeding onmiddellijk betalen aan de betrokken eigenaar en heeft geen recht om dit achter te houden. Compenseren met .. is niet aan de orde.

Bovendien opmerking : indien de schade oorzaak bij de gemeenschappelijke delen ligt, moet hij de franchise ook uitbetalen aan u. Franchise is ten laste van de VME.

Syndicus is ook niet de begunstigde van het schadebedrag ook niet de naam/afsluiter van de polis, wel de VME.

Het door u nog verschuldigde bedrag van € 50.00 is het terecht en van wanneer dateert die achterstal ?

Reclame

Gillie
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 mar 2024 22:24

Beste , de schade komt van het appartement in het naastgelegen gebouw . Wat betreft de €50 ,ons maandelijks voorschot was €200 maar door de energiecrisis had de syndicus gevraagd of we €50 per maand meer zouden willen betalen , allen gestemd voor akkoord . Wij kregen geen verslag van de vergadering maar 's anderdaags is de voorzitter van de VME het verslag gaan tekenen en er stond niet €250 maar €300.
Daar heeft veel ruzie over geweest,maar zegt de syndicus ,jullie hebben getekend ,( de voorzitter alleen) Dit jaar vraagt de syndicus dit bedrag aan te houden tot de crisis opgelost is . Een vraag van een eigenaar of het van zodra de prijzen stabiliseren , onze maandelijkse kost ook naar beneden zou gaan , antwoord : ja ! Maar dat is niet gebeurd , en het staat ook niet in het verslag en is weer getekend door de voorzitter. Dus normaal vanaf jan.2024 zou het €250 zijn , hetgeen de meeste eigenaars betaald hebben . Ik ook , maar vanaf februari 2024.heb ik na verschillende tamelijk bedreigende mails terug €300 betaald , Dat was in Januari , maar de verzekering had al uitbetaald op 23 december 2023, dus dat is gewoon pesterij . Daar zit dus die €50 ,van de maand januari. Wij krijgen nooit een verslag vooraleer de voorzitter getekend heeft en dan is het in feite te laat , we konden naar de vrederechter stappen maar we dachten van het op een vriendelijke manier op te lossen , dat is niet gelukt .Alvast hartelijk bedankt . Mvg

Gillie
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 mar 2024 22:25

En wat wil U zeggen met de franchise ?


Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”