Beste,
wij hebben een appartement in eigendom in een blok van 9 appartementen. Wij verhuren dit voor korte vakantieverhuur.
Er waren herstellingswerken die moesten gebeuren aan de waterleiding. Dat wisten we dat dat ging gebeuren, maar nu krijgen we juist een mail van de syndicus, zonder eerder bericht of overleg met de volgende mededeling:
Over 12 dagen starten de werken aan de waterleiding met de volgende hinder:
-3 dagen enkel koud water, 3 dagen enkel warm water
-6 dagen moet de technieker toegang krijgen van 08-18 in het appartement
Probleem: wij hebben vakantiegasten uit Duitsland deze periode. We kunnen hen niet annuleren, zij kunnen op deze korte termijn niets anders zoeken en wij kunnen aan de watervoorziening niets veranderen (warm (heet douchen?)/koud water(koud douchen?))
Ik kan toch niet van deze mensen verwachten dat ze 3 volle dagen een technieker over de vloer hebben van 8h 's ochtends af?
Wat kunnen we hiermee doen, dat het voor de huurders toch aangenaam is? Ik heb de syndicus gezegd dat we niet akkoord gaan met deze eenzijdige voor het blok stelling, maar dat we wel in overleg blokken van betreden willen toestaan, maar niet vanaf 8h 's ochtends.
Wat zijn onze rechten en wat zijn onze plichten?
Kunnen wij een tegemoetkoming voor eventuele schade vragen? ik zou de huurders bijv een tegemoetkoming in de huur willen geven, kan ik dat verhalen op de syndic dat hij dit zonder overleg zomaar, poneert?