gemeenschappelijke teller

2kinderen
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

gemeenschappelijke teller

#1 , 07 feb 2024 17:27

Hallo,
Wij zijn met 3 appartementen in 1 gebouw. Volgens onze akte mogen we geen syndicus hebben dus hoop ik dat iemand mij kan helpen.
1 van de appartementen heeft een nieuwe eigenaar en deze wil de gemeenschappelijke teller wegdoen en bij de zijne voegen zodat we niet met de kosten zitten van de overheid voor de electriciteit. Hij gaat dan het verbruik ons meedelen.
Heeft er iemand ervaring mee want ik wil 100% zekerheid voor ik ja zeg?
Mag dit wel?
De gemeenschappelijke teller is aleen voor de lichten in de gang .

Alvast bedankt voor de hulp.
Vriendelijke groeten

Sirkii
Berichten: 5437

#2 , 07 feb 2024 18:55

Wat betaal je per jaar voor de gemeenschappelijke electriciteit? Zelf zou ik die teller behouden zodat je controle hebt over het verbruik. Verander desnoods van leverancier naar ene die geen of slechts lage vaste kosten aanrekent.

loeki
Berichten: 268

#3 , 08 feb 2024 05:30

Of verwijder de teller en laat een tussenteller plaatsen

Reclame

LennieK
Berichten: 1873
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 feb 2024 13:40

Die teller verwijderen en de kosten maken om toch nog stroom te hebben in de gemeenschappelijke delen lijkt me toch ook niet kostenloos?

LYNX XX
Berichten: 2542
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 feb 2024 13:48

In de basisakte staat geen syndicus : komt omdat de 3 appartementen tot 1 eigenaar behoorden.
Nu zijn jullie minstens met 2 eigenaars : dan is het wettelijk verplicht om een syndicus te hebben.

Dan kunnen jullie deze vraag op de agenda van een AV of BAV zetten, en er wettelijk over stemmen om een regeling te treffen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”