laadpaal vs stopcontact ondergronds parking

crazyheinz
Topic Starter
Berichten: 36

laadpaal vs stopcontact ondergronds parking

#1 , 13 dec 2023 18:57

Ik huur een woning op een woonerf. Ik heb aan de syndicus een aanvraag ingediend om een stopcontact te mogen plaatsen op mijn parkeerplaats in de ondergrondse parking wegens aankoop van een plugin hybride.

Volgens hen is dit niet toegelaten omdat anders iemand mijn stopcontact zou kunnen gebruiken, vb een werkman, of iemand zou een elektrische fiets kunnen laden... Dit werd zo meegedeeld via telefoon maar niet via email.
Een laadpaal is wel toegelaten, maar daarvoor moet ik een pre-installatie laten uitvoeren die enkel mag via een firma waarmee de syndicus samenwerkt.

Ik heb vandaag de offerte ontvangen, en die is van een zodanige grootorde dat ik dit nooit zal kunnen terugverdienen, zeker aangezien ik hier niet mijn hele leven zal wonen. Dit is dan nog zonder de kost van een laadpaal gerekend, wat helemaal niet nodig is voor mijn wagen. In essentie heb ik gewoon een stopcontact nodig, een laadpaal heeft helemaal geen meerwaarde. Er bestaan dus ook stopcontacten met een slot op, dus hun redenatie is niet correct. Ik vermoed dat als ik hen daarop wijs, ze gaan afkomen brandveiligheid.

Hoe kan ik dit verder aanpakken? Is het toegelaten dat ze me verplichten met hun aannemer te werken? En hoe kan ik hen overtuigen dat een kost van 3000+ euro maken extravagant is voor een aanpassing aan een woning die niet mijn eigendom is?

Reclame