Behoren radiatoren in de appartement tot gemeenschappelijke delen

Enea
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Behoren radiatoren in de appartement tot gemeenschappelijke delen

#1 , 07 okt 2023 14:13

Beste

Ik heb kort geleden een appartement gekocht . Ik ben aan het appartement aan het renoveren , en ik krijg te horen van de syndicus dat ik de radiatoren binnen in mijn eigendom niet mag verander door nieuw radiatoren want zijn behoren toto de gemeenschappelijke delen. Mijn vraag ik klop dat .? Mvg Enea

Freec
Berichten: 79
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 okt 2023 14:29

Hangen er caloriemeters op? Van die bakjes die verbruik meten... als er een gemeenschappelijke brander is?

mava105
Berichten: 22309
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 07 okt 2023 17:20

De radiatoren zelf zijn privatief. Het zijn de caloriemeterjes die gemeenschappelijk zijn, en die moeten blijven hangen. Als je de radiatoren wil vervangen, moet je contact op nemen metr de maatschappij die ze komt opnemen, en die verplaatst ze of hangt er andere na de oude metertstand te hebben opgenomen.
Wil je de syndicus voor schut stellen, vraag dan of hij de radiatoren wil vervangen op kosten van de gemeenschap, gezien ze gemeenschappelijk zijn..

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2546
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 okt 2023 19:03

Even de basisakte/statuten doorlezen of radiatoren wel degelijk gemeenschappelijk zijn. Het zou mij verbazen.
Volg hier ook # 3 Mava105

Indien de radiatoren privaat zijn ( wat logisch is ) dan vervangt u die zonder dralen en inmenging van de syndicus. Indien gemeenschappelijk ( ?? ) dan als agendapunt op de AV zetten ter vervanging.

Franciscus
Berichten: 38654

#5 , 07 okt 2023 19:43

Opletten indien er metertjes hangen op radiotoren.
In een app blok die ik goed ken waren er eigenaars die radiotoren + meters weggooide.
Kregen daarna de rekening van de VME.
Kosten aan brengen en vervangen lopen daar via de VME.

Enea
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 okt 2023 22:31

Ja er hangen caloriemeters op , maar ik van het heel vreemd want de ander mede eigenaars wisten het zelfs niet . Zou ik een papier kunnen vragen waar het op staat dat de radiatoren tot de gemeenschappelijke delen behoort .

Franciscus
Berichten: 38654

#7 , 07 okt 2023 22:32

Staat in de basisakte die u hebt gekregen bij de aankoop.

mava105
Berichten: 22309
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 09 okt 2023 12:46

geef die tekst uit de basisakte hier eens weer

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”