Geluidsoverlast bovenburen

Geluidsoverlast247
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Geluidsoverlast bovenburen

#1 , 16 aug 2023 22:57

Ik heb onlangs een appartement gekocht. Het appartement zelf en de locatie is voor mij ideaal. Maar nu blijkt dat ik onder een gezin met 5 kinderen woon die leven op een 100 tal vierkante meter. Van 16u tot 23u loopt er altijd wel iemand rond in het appartement waardoor er geluidsoverlast is. het is zonder overdrijven geen 30 seconden aan een stuk stil op een avond. Het is niet dat ze vaak roepen/wenen. Maar de voetstappen zijn zeer hard hoorbaar. Zeker wanneer de kinderen door het appartement rennen.

Ik ben al een paar keer aan de bovenburen gaan melden dat ik hier overlast van ondervind. De dialoog is steeds vriendelijk en ze zeggen dat ze er iets aan gaan doen, maar dit gebeurt nooit. Hierdoor is het appartement voor mij niet leefbaar.

Wat kan ik hier aan doen? Zijn er juridische stappen die ik kan ondernemen? Zo ja, is er een hoge waarschijnlijkheid dat dit iets gaat oplossen?

Drone
Berichten: 3041
Locatie: st-niklaas

#2 , 16 aug 2023 23:53

eerst hen vragen via aangetekend schrijven om geluidswerende materialen te leggen, tapijt of iets dergelijk.

verwijs naar de eerdere contacten en dat bij niet reageren of nemen van maatregelen u verdere stappen dient te ondernemen.

Thomas_A
Berichten: 2440
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 aug 2023 06:15

Huren de buren hun appartement of zijn ze eigenaar?

Als ze huren is er niet echt iets dat ze structureel kunnen doen. Met 7 personen in huis zal er in de avonduren altijd wel iemand rondlopen.

Andere piste is die van overbewoning, als de oppervlakte van het appartement niet geschikt is voor het aantal gezinsleden. Als het probleem de contactgeluiden is, gaat dat echter bij een kleiner gezin ook het geval zijn.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”