burenruzie

Rima
Topic Starter
Berichten: 32
Juridisch actief: Nee

burenruzie

#1 , 11 aug 2023 10:47

is het nuttig om een rechtsbijstandsverzekering te nemen in geval van burenruzie? kan die meer voor u betekenen dan politie

jefke007
Berichten: 1815

#2 , 11 aug 2023 16:30

Als bv. een huis reeds is afgebrand, en men neemt dan een brandverzekering, denk niet dat een verzekering gaat tussenkomen in zaken die reeds bezig zijn.

Franciscus
Berichten: 38665

#3 , 11 aug 2023 21:03

Kijk eens na of er in uw gemeente een bemiddelingsdienst is.
Verzekering na feiten zal niet pakken is enkel voor feiten in de toekomst.
IN sommige lokale politiezones is er wel een 'soort' van buurtpolitie die ook eens trachten te bemiddelen.

Reclame

Rima
Topic Starter
Berichten: 32
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 aug 2023 21:48

ik heb nog geen klacht ingediend bij een of andere instantie, dus ik kan naar mijn inziens nog gemakkelijk een rechtsbijstandsverzekering nemen, welke is de beste in dit geval?

lebragard
Berichten: 233
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 aug 2023 09:42

#4 Welke is de beste in dit geval ?

Ben overgestapt van DAS naar de uitgebreide rechtsbijstandsverzekering van Ethias.

Vraag aan de verzekeringsmaatschappij niet wat gedekt is , vraag WAT IS NIET gedekt .

basejumper
Berichten: 4655
Locatie: Diest

#6 , 13 aug 2023 10:13

Beste

Het geschil is er al wel. Ook al is er nog geen klacht ingediend. Bij aangifte van het schadegeval zal men kijken naar datum ontstaan conflict. Niet naar datum klacht. Uw schadegeval bestaat al want u post er nu een vraag over. Verzekering zal u een retro acta vragen en ook met buur contact nemen/dagvaarden. Zoals hier al gezegd : u vraagt geen verzekering ( is een dekking van een toekomstig potentieel schadegeval) maar een sponsor die de kosten opneemt van een lopend geschil. Dat is zoals met je wagen tegen een boom rijden en een omniumverzekering vragen na het ongeval en voor ontvangst herstel factuur…
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”