overgang nieuwe syndicus zonder schadevergoeding

diogeness
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

overgang nieuwe syndicus zonder schadevergoeding

#1 , 04 feb 2024 07:49

Gegevens: syndicus met contract 01-01-2022 tot 31-12-2024, SAV: tweede helft van maart. Schadevergoeding bij voortijdige opzegging: drie maanden.

De mede-eigenaars zijn bijeengekomen in een informele vergadering en kwamen tot de conclusie dat verandering van syndicus imperatief is. Een mede-eigenaar heeft reeds kandidaten gezocht maar de ME’S konden niet beslissen onder de drie kandidaten wegens onvolkomenheden in zijn dossier.

Zij geven een ME opdracht volgende agendapunten te laten opnemen in de SAV 2024:

De ME wensen geen verlenging/hernieuwing van het contract met de huidige syndicus. STEMMING.

Zij duiden als volgende syndicus aan firma x, y, z. STEMMING.
De syndicuscontracten liggen ter inzage bij ME Dhr. zzz.

Dhr. A en Mevr. B worden aangeduid als mandaathouders om het volgende syndicuscontract te tekenen.(*) STEMMING.

De ME geven de voorkeur aan een opzegperiode, voor de huidige syndicus, ingaand op 01 april en eindigend op 30 juni, zonder verdere schadevergoeding. STEMMING.

De syndicus zal een ontwerpbegroting 2025 opmaken met een maandelijks syndicushonorarium van € 220 en een eenmalige omschakelingskost van € 500, naast de door hen gekende elementen (*). STEMMING.
(B.W. ART. 3.89 §5 16°)


(*) Bedoeling van deze agendapunten is de kosten van bijkomende BAV’s te vermijden.

De vervroegde opzegging, zonder schadevergoeding, vereist de medewerking van de syndicus , die uiteraard problematisch is.


Zijn de voorgestelde agendapunten steekhoudend?
.

Thomas_A
Berichten: 2445
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 feb 2024 08:26

Waarom zou de huidige syndicus akkoord gaan met het afzien van de contractueel overeengekomen schadevergoeding? Daar heeft de AV toch niets over te beslissen.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”