RME moet beantwoorden en akkoord geven

Fif.cuypers
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

RME moet beantwoorden en akkoord geven

#1 , 06 okt 2023 19:27

Beste,

Ik heb onze syndic meermaals aangeschreven met vragen voor de RME. Ik heb nooit een antwoord ontvangen. Hoe kan ik hen dwingen om op mijn vragen te antwoorden.

Ik schets even de situatie.Ik woon op een gelijkvloers appartement waar wij in de tuin een tuinhuis mogen plaatsen. In het begin hadden ze geen duidelijke omschrijving hiervan gegeven dus heb ik een tuinhuis geplaatst van om en bij 3 meter op 3 meter en deze heb ik in het blauw geschilderd met witte toetsen rond de ramen en deuren. Nadat zij dit zagen hebben ze een RIO ingevoerd waarin staat dat de afmetingen nu 3 meter breed op 1,2 meter diep en hoogste zijde 1,4 meter hoog aflopend tot 1,1 meter laagste punt. Er bestaan helemaal geen tuinhuizen in deze absurde afmetingen; Mijn buren hebben na de aanpassingen toch een tuinhuis gezet met normale maten van 3 meter op 3 meter. Daar ik in het verleden reeds in aanvaring ben geweest met de RME vraag ik aan de syndic de toestemming om hetzelfde tuinhuis te mogen plaatsen zoals mijn buren. Het is aan vervanging toe door de weer-omstandigheden. Daar ik dus reeds in aanvaring ben geweest met de RME vraag ik aan de syndic een getekend document van de RME dat ik toestemming krijg om een tuinhuis te zetten. . Ze hebben mij in het verleden al eens voor het gerecht getrokken voor een omheining en dat wens ik niet mùeer te doen. De syndic antwoord maar niet op mijn vraag. Ik wens duidelijk een antwoord alvorens mijn tuinhuis volledig tegen de grond ligt door een storm. Hoe kan ik hen dwingen mij van een antwoord te voorzien.
Alvast bedankt

Franciscus
Berichten: 38739

#2 , 06 okt 2023 19:44

RME is toch aangesteld door de AV van de VME?
Syndicus heeft niets te zeggen aan de RVM dat is een taak van de AV.
Voor de nieuwe tuinhuisjes geldt het RIO (feiten daarna uiteraard)

LYNX XX
Berichten: 2592
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 okt 2023 08:05

Het RIO kan zo maar niet aangepast worden, slechts na beslissingen van de AV.
U moet uw aanvraag voor het tuinhuis op de agenda plaatsen van de volgende AV.
RVME heeft geen beslissingskracht zonder enig mandaat op de laatste AV, en normaal slechts tot de volgende AV.
Is de nieuwe RIO gestemd geweest op de AV. Indien wel hopelijk heeft u tegengestemd.
Een tuinhuis met een hoogte van 1.4 M - 1.1 M is voor kabouters.

TS u moet uw vragen stellen aan de syndicus en op de AV; de RVME is er om toe te kijken of de syndicus de opdrachten en beslissingen van de AV uitvoert en correct. RVME kan wel opmerkingen en vaststellingen doorgeven aan de syndicus.
Uw vragen ook op de volgende AV.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”