burenruzie

3399AAaa
Topic Starter
Berichten: 818

burenruzie

#1 , 08 aug 2006 22:00

wij hebben sinds kort een burenruzie, natuurlijk ivm een bouwaanvraag. Om de juridische weg te vermijden hebben wij aan alle mogelijke mensen duidelijk gemaakt dat wij willen overleggen en communiceren met onze buren om tot een oplossing te komen (mits natuurlijk ieder water bij de wijn doet). Echter zonder succes.

Ik ben hier kapot van. Ik kan niet tegen het vooruitzicht om 10 jaar stom te lopen tegen elkaar totdat er een uitspraak is van de rechtbank. Het dossier is zo ingewikkeld dat er ook geen verzoening bij de vrederechter mogelijk is. Kent er nog iemand andere mogelijk bemiddelingsinstanties, die niet politiek getint zijn, en dus objectief?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

3399AAaa
Topic Starter
Berichten: 818

#3 , 13 aug 2006 10:37

Het geschil is zo goed als opgelost met een dadingsovereenkomst, ipv de juridische weg. Natuurlijk zoals meestal berustte het op een resem misverstanden. De gemeente had voorgesteld om te bemiddelen, maar dat maakte de zaak alleen maar erger gezien de politieke belangen (en 't is bijna oktober).

In ieder geval wil ik toch meegeven voor wie dit ooit mocht meemaken: probeer eerst rond de tafel te gaan zitten (wel in het bijzijn van een advocaat) vooraleer juridische wegen in te slaan. Soms kan het dan zeer snel worden opgelost.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”