Installatie airconditioning

Ziggy
Topic Starter
Berichten: 7

Installatie airconditioning

#1 , 06 jul 2006 12:28

Ik woon in een hoekgebouw van vier verdiepingen met kleine terrasjes aan de achterzijde. Moet ik toestemming vragen aan de algemene vergadering als ik (vaste) airco in mijn appartement wil laten installeren en de buiten-unit op het terrasje wordt geplaatst? Ik woon op de hoogste verdieping.
Alvast bedankt voor uw hulp,
Ziggy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 06 jul 2006 13:16

Als dit geen invoeld heeft op de rest van het gebouw niet.
Als dit aan de voorzijde is en het uitzicht van het gebouw veranderd, is het wel veiliger om het aan de algemene raad door te geven en hun toelating te hebben.
hou wel rekening met de belasting van het terras.

Ziggy
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 06 jul 2006 20:44

Fijn, dankuwel !!

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 jul 2006 10:12

Lees ook het reglement van mede-eigendom na. Dit kan bepalingen bevatten i.v.m. wat je met je terras mag doen / erop plaatsen.

scorpioen

nicje
Berichten: 2

#5 , 12 jul 2006 22:32

Voor alle zekerheid vraagt u best toelating aan de Algemene Vergadering, zeker indien hiervoor een gat zou moeten geboord worden in de buitenmuur, omdat u dan wijzigingen toebrengt aan een gemeenschappelijk deel, zijnde de buitenmuur.

Ook kijkt u best na hoeveel lawaai uw buiten-unit zal produceren omdat u anders klachten zal krijgen van de onderburen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”