Huurgeschil garage

Peter
Topic Starter

Huurgeschil garage

#1 , 22 nov 2005 11:24

Ik heb recent als verhuurder van een garagebox de huur met aangetekend schrijven opgezegd. De huurder was akkoord. De einddatum van de huur was bepaald op 31 oktober. Intussen is de garage niet leeggemaakt, heb ik de sleutel niet ontvangen en is er geen huur meer betaald. De huurder houdt me aan het lijntje. Welke juridische stappen kan ik ondernemen. Ik heb een nieuwe huurder die snel van de garage gebruik wil maken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 nov 2005 14:08

U kan een vordering instellen voor de Vrederechter.
Art. 1344bis gerechtelijk wetboek heeft zelfs een vereenvoudigde procedure voorzien om huurgeschillen inzake onroerende goederen op een snelle manier af te handelen.

De vordering mag ingesteld worden via verzoekschrift dat u neer moet leggen op de griffie van het Vredegerecht.

De meest pragmatische oplossing zal er wellicht in bestaan om (desnoods telefonisch) uw huidige huurder op de hoogte te brengen van het feit dat alle goederen zo snel mogelijk verwijderd moeten worden of dat u hem ter verantwoording zal roepen voor de Vrederechter.

Reclame

Terug naar “Huren”