woonst word verkocht

armani
Topic Starter
Berichten: 21

woonst word verkocht

#1 , 23 apr 2008 21:56

Ik heb sinds 2006 een driejarig huurcontract. Op 20 april heb ik een brief gekregen van mijn huisbaas dat het pand wordt afgebroken en dat zijn opzeg 6 maanden is. Kan ik van hem een schadevergoeding eisen. Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wuotan
Berichten: 18

#2 , 23 apr 2008 22:15

Tenzij anders is overeengekomen, kan een huurcontract van 3 jaar niet worden opgezegd. Hij kan je dus niet verplichten om het pand op 1 december te verlaten. Een schadevergoeding is dan ook niet verschuldigd.

Indien het een contract van 9 jaar is - en ik veronderstel dat je huisbaas zich daarin heeft vergist - kan het contract wel worden opgezegd mits een termijn van 6 maand. Dit kan echter alleen bij het verstrijken van elke 3 jaar. Het zou voor jou dus op hetzelfde neerkomen.

Als je in je huis wil blijven tot het einde van het contract, en dit dwarst de plannen van je huisbaas, kun je natuurlijk wel proberen er iets uit te slaan.

NB: In de titel zeg je dat de woning wordt verkocht. Je contract is maar tegenstelbaar aan de nieuwe koper als het is geregistreerd.

djanodive
Berichten: 326

#3 , 25 apr 2008 17:04

Kleine tip: ga het alsnog gaan registreren. Met een beetje geluk is de registratie eerder dan de datum van de akte.

Anders heb je misschien pech...

Reclame

citroentje
Berichten: 228
Locatie: oostkamp

#4 , 01 mei 2008 16:36

Wij hebben het ook aan de hand gehad,kontrakt van drie jaar. In het tweede jaar kregen we bericht dat we er uit moesten wegens verkoop,Dus kregen we zes maanden om iets te zoeken.
Schadevergoeding kregen wij niet.Het is een geldige regel als de eigenaar verkoop dat je er uit moet,nu onze eigenaar heeft wel helpen zoeken als hij iets wist te huur staan liet hij het ons wel weten.

Terug naar “Huren”