oneerlijk behandeld

miekemarieke
Topic Starter
Berichten: 5

oneerlijk behandeld

#1 , 25 jan 2018 14:23

Hallo,

Een vriendin van me heeft haar huis aan me verhuurd, ik heb nooit een contract gekregen, ze had hier altijd wel een excuus voor, omdat ik in de problemen zat heb ik haar aanbod toch aangenomen.
Zij had deze woning een paar jaar geleden aangekocht en de enige voorwaarden dat ze voor me had, was dat haar adres daar mocht blijven staan omdat ze anders een boete moest betalen om te verhuren.
Op zich maakte mij dit niet veel uit, nu zijn we bijna 2j. verder de woning is verkocht en ik moest vertrekken, dit heb ik ook gedaan!
Toch blijft ze met allerlei rekeningen afkomen, die eigenlijk mijn probleem niet meer zijn, mijn vraag is kan ze mij nog iets maken? Moet ik voor alles blijven opdraaien, ik heb tenslotte een nieuw appartement gevonden waar ik mijn rekeningen ook moet betalen.
Alles staat op haar naam, kan ik hier problemen door krijgen?

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3543
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jan 2018 14:44

Over wat voor rekeningen spreken we hier?
Waar had u uw domicilie?

jef007
Berichten: 1695

#3 , 25 jan 2018 16:04

graag wat meer info!

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 25 jan 2018 16:52

Als dit uw hoofdverblijfplaats was, dan had u waarschijnlijk een huurcontract voor onbepaalde duur.

Maar eigenlijk maakt dat niet veel uit. Als het rekeningen zijn voor zaken waar u als huurder/bezetter voor verantwoordelijk bent (bv. nutsvoorzieningen), dan zal u deze alsnog moeten betalen.
"sowieso" schrijf je zo.

miekemarieke
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 25 jan 2018 17:45

ja mijn domicilie stond op het adres maar alles wel op haar naam, er stond niets op mijn naam, ik moest ook de huur storten, enkel het bedrag zonder mededeling. Nu ben ik al een maand verhuisd en alsnog komt ze af met rekeningen terwijl alles met de sleutelovergave afgehandeld was

Didymus
Berichten: 2061

#6 , 25 jan 2018 17:59

Als zij kan bewijzen dat u die nutsvoorzieningen heeft gebruikt (en dat zal aan uw verhaal te horen niet moeilijk zijn), dan kan u alsnog gedwongen worden om dat aan haar te betalen.
"sowieso" schrijf je zo.

ivy-on-the-wall
Berichten: 171
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 jan 2018 19:03

Volgens mij pleegde die vriendin domiciliefraude en heeft ook de fiscus opgelicht. En nu proberen om u te laten opdraaien voor een hoop kosten.
Mooie vriendin is dat!

mava105
Berichten: 22336
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 25 jan 2018 19:59

Als ze nog afkomt met rekeningen dreig je ermee de fiscus int e lichten van haar domiciliefraude. Ze al vlug haar staart intrekken. :lol:

Didymus
Berichten: 2061

#9 , 25 jan 2018 21:00

Hoe ga je dat nu nog bewijzen? TS is er zelfs medeplichtig aan; ik zou daar toch mee oppassen...
"sowieso" schrijf je zo.

ivy-on-the-wall
Berichten: 171
Juridisch actief: Nee

#10 , 25 jan 2018 21:34

Hoe ga je dat nu nog bewijzen? TS is er zelfs medeplichtig aan; ik zou daar toch mee oppassen...
TS is inderdaad een beetje teveel ter goeder trouw geweest. Sommige mensen zijn zo doodeerlijk dat ze zich er totaal niet bewust van zijn dat anderen dat niet zijn.

KJ86
Berichten: 2686

#11 , 25 jan 2018 22:43

TS antwoordt niet op de vragen over het verbruik.
Waarschijnlijk is TS niet zo eerlijk als je denkt en probeert ze haar verhuurder achter te laten met een aantal afrekeningen van de nutsvoorzieningen.
Verhuurder moet verkregen korting op de registratie terug betalen.
Huurder moet haar verbruik betalen.
Allebei foei!

j.demoor
Berichten: 10360

#12 , 26 jan 2018 11:33

“Art.1730.§ 1. De partijen zijn verplicht een omstandige plaatsbeschrijving op te stellen, op tegenspraak en voor gezamenlijke rekening. Deze plaatsbeschrijving wordt opgesteld ofwel tijdens de periode dat de ruimtes onbewoond zijn, ofwel tijdens de eerste maand van bewoning...Art.1731.§ 1. Indien geen omstandige plaatsbeschrijving is opgemaakt, wordt vermoed dat de huurder het gehuurde goed ontvangen heeft in dezelfde staat als waarin het zich bevindt op het einde van de huurovereenkomst, behoudens tegenbewijs, dat door alle middelen kan worden geleverd § 2. Indien tussen verhuurder en huurder een omstandige plaatsbeschrijving is opgemaakt, moet de huurder het goed teruggeven zoals hij het, volgens die beschrijving, ontvangen heeft, met uitzondering van hetgeen door ouderdom of overmacht is teniet gegaan of beschadigd.” (Burgerlijk Wetboek=BW.)

Toch blijft ze met allerlei rekeningen afkomen, die eigenlijk mijn probleem niet meer zijn,

Indien die rekeningen geen betrekking hebben op de plaatsbeschrijving bij einde huur ,waaruit blijkt dan dat u die rekeningen aan uw gewezen verhuurster verschuldigd bent ?.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Lanox
Berichten: 3543
Juridisch actief: Nee

#13 , 26 jan 2018 14:04

Er worden hier weer veel veronderstellingen gemaakt omdat de TS haar verhaal niet duidelijk weergeeft. Zonder duidelijke info over de zaak zal de TS hier ook geen duidelijke info over haar rechten en plichten kunnen krijgen.

Terug naar “Huren”