Vraag betreffende plaatsbeschrijving, niet ondertekend, op cd-rom

baldwyn
Topic Starter
Berichten: 158

Vraag betreffende plaatsbeschrijving, niet ondertekend, op cd-rom

#1 , 28 aug 2017 08:29

Kleine vraag over plaatsbeschrijving die met foto's zou geleverd zijn op cd-rom:

Bij ondertekening contract clausule dat plaatsbeschrijving zou bestaan uit foto's op cd-rom, ondertekend door beide partijen. Gezien op dat moment niet voorhanden, heb ik clausule niet ondertekend, enkel verhuurder - Deze zou later geleverd worden na de renovatiewerken.

CD-rom is meer dan een maand na mijn intrek in de bus gestoken. Bij mijn weten heb ik die nooit dienen te ondertekenen, maar het is even goed mogelijk dat dit me ontgaat, ik vind het alleszins niet terug in mijn map m.b.t. contract en polissen. Zoiezo had ik tegen het moment dat ik die verkreeg zelf al voor honderden euro's geverfd en gewerkt.

Op de website m.b.t. registratienood van contracten lees ik dat normaal ook de plaatsbeschrijving dient geregistreerd te worden, maar dat lijkt me in dit geval dus sterk.

In hoeverre is deze dan eigenlijk geldig?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22278
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 28 aug 2017 09:24

PB dient inderdaad te worden geregistreerd. Het is natuurlijk mogelijk dat deze PB voor uw intrek al werd opgemaakt, maar zonder uw handtekening is ze niet geldig. Waar zou je die PB op een CD moeten ondertekenen?
Aan een cd kan steeds worden geprutst, op een papieren PB, waar iedere blz is getekend of geparafeerd is dit uiteraard veel moeilijker, en al helemaal zeker als iedere bijgeschreven opmerking werd geparafeerd door de 2 partijen.. Ga er dus maar vanuit dat er geen wettelijke PB is, waarop verhuurder u zou kunnen aanspreken voor huurschade..

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 28 aug 2017 09:34

Wie zegt dat die cd-rom binnen enkele jaren nog leesbaar is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

baldwyn
Topic Starter
Berichten: 158

#4 , 28 aug 2017 10:39

En wat houdt iemand tegen om die CD-rom gewoon te overschrijven of aan te passen, ook? Of als ik handteken op de hoes/inlay om er later gewoon een andere bijgewerkte in te steken?

mava105
Berichten: 22278
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 28 aug 2017 16:42

Ikzelf heb hier nog mijn originele PB op diskette staan, maar heb zelfs geen lezer meer op mijn huidige PC. Gelukkig heb ik, voor in de oude PC wegdeed, nog een kopie op de nieuwe PC gezet , of ik had zelfs geen origineel meer.
De huurder, ikzelf en de registratie hebben allemaal een kopie op papier.

baldwyn
Topic Starter
Berichten: 158

#6 , 28 aug 2017 19:38

Ik heb dit eens nagekeken in myminfin en zoals ik vermoedde staat noch huurcontract noch plaatsbeschrijving er.

Ik ga er van uit dat er geen registratiekantoren zijn met 18 a 19 maanden vertraging en die niet zijn geregistreerd neem ik aan?

Blaatpraat
Berichten: 3796

#7 , 29 aug 2017 10:13

Ik heb geen enkele van mijn aangegane huurcontracten indertijd ooit op MyMinfin gezien.
Dit is dus geen referentie...

Langsgaan bij het registratiekantoor is de enige manier om zekerheid te krijgen, en dan nog moeten ze zin hebben om in hun archieven te duiken indien nodig.

baldwyn
Topic Starter
Berichten: 158

#8 , 29 aug 2017 11:44

Die opvragingen zijn dezer dagen betalend, dus ik neem aan dat ze dan wat sneller zijn en het wel doen. Heb dat alleszins ook gedaan om zeker te zijn.

Terug naar “Huren”