Huurwaarborg bij aanpassing huurcontract

pascal palmans
Topic Starter
Berichten: 1

Huurwaarborg bij aanpassing huurcontract

#1 , 27 apr 2016 14:18

AL jaren verhuur ik mijn huis aan dezelfde huurder alleen de huurprijs was iets te laag.
In samenspraak met de huurder heb ik deze prijs aangepast dit is gedaan na het einde van de huurovereenkomst.
We hebben een nieuwe overeenkomst gemaakt met de aangepaste prijs zodat de huurder er kan blijven wonen.
Moet ik nu de huurwaarborg die jaren geleden is gestort op een gemeenschappelijke rekening laten uitbetalen?
Mag ik ook de gewone huurwaarborg die we toen destijds zijn overeengekomen gewoon laten doorgaan, de huurder en ikzelf zouden hier mee willen akkoord willen gaan als dit zou mogen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 27 apr 2016 14:24

Jullie kunnen dat perfect in onderling overleg beslissen op voorwaarde dat de huurwaarborg, indien het hier over standaard hoofdelijke bewoning gaat, niet de drie maand huur overschreidt. Leg de beslissing wel vast in een addendum dat je als bijlage laat registreren bij het huurcontract.

Reclame

Terug naar “Huren”