bedrijf op adres waar ik woon

tuto006
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

bedrijf op adres waar ik woon

#1 , 26 apr 2016 16:55

hallo allen,

sinds kort ben ik verhuisd naar een sociale woning.

nu hier staat blijkbaar een bedrijf op het adres waar ik nu woon, ik krijg er de post van, de deurwaarders, de politie.

ik heb al geprobeerd contact te zoeken met de eigenaar, en die heeft meermaals gezegd dat hij het adres ging wijzigen, wat tot nu nog niet is gebeurt ( 5 maanden)

nu in het begin viel het nog mee, was het alleen de post, maar toen de deurwaarders begonnen te komen werd het mij wat te veel.

ik ben al naar de dienst bevolking geweest, waar ze me gewoon zeiden dat ik op de post moest schrijven woont hier niet en de rest ligt aan de eigenaar.

de sociale woningen geloven niet dat er een bedrijf staat op dit adres dus doen hier niets aan.

de politie 'is er mee bezig', want blijkbaar zoeken ze de eigenaar.

dus hoe krijg ik nu dit bedrijf van mijn adres af?

heb een afspraak gemaakt bij de juridische dienst, maar wou toch even hier horen.

ik hoop dat alles duidelijk is, indien vragen stel maar.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22306
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 26 apr 2016 17:14

Stuur uw verhuurder een AS met de ongeopende brieven in bijlage.
Ik wist niet dat er een bedrijf mocht gevestigd worden in een sociale woning.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 26 apr 2016 17:24

kan u mij de exacte naam van het bedrijf bezorgen?

Reclame

tuto006
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 apr 2016 17:55

ik dacht ook dat dit niet mogelijk was of mocht.

ik zal je de bedrijfsnaam in PB sturen, vermits als je het ingeeft op google je bij mijn adres komt.

artemis
Berichten: 3294

#5 , 26 apr 2016 18:19

Hebt u bij de dienst Bevolking ook nagevraagd of er nog een andere domicilie op uw adres staat dan het uwe? Mits voorlegging van uw huurcontract zijn ze verplicht u die naam/namen dan te geven. Want het kan zijn dat behalve het bedrijf ook de domicilie van de vorige huurder er nog staat.
Indien dat het geval is best ASAP de wijkagent contacteren en een procedure tot ambtelijke schrapping laten starten. Vraag dan meteen aan die wijkagent om u een attest te bezorgen waarin vermeld wordt dat de procedure tot ambtelijke schrapping van persoon x opgestart is en hang dit attest uit aan uw deur, dit ter afschrikking van de deurwaarders. Ook al heeft iemand die procedure al opgestart, vraag dat attest want die procedure duurt makkelijk 6 maanden en soms langer. Dit in uw eigen belang.

Hoe je een bedrijf van je adres kan laten schrappen daar heb ik geen ervaring mee, maar het is niet ondenkbaar dat er ook nog een domicilie op staat.

tuto006
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 apr 2016 19:08

ja dit heb ik nagevraagd, maar er stond geen andere domicilie op het adres, de vorige huurder had zijn adres al verandert, ze wisten zelfs niets af van het bedrijf dat er 'gevestigd' is.

denlowie
Berichten: 15931
Juridisch actief: Nee

#7 , 26 apr 2016 19:25

Het beste is de wijk agent inlichten hij kan dit in orde maken maar duurt toch een 3 tal maanden .

De bevolking kan daar niks aan doen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Vandebos
Berichten: 16087

#8 , 26 apr 2016 20:04

Juiste versnelde procedure.
VASTGOEDMAKELAAR - VARIA

Een spookvennootschap in uw pand?

Een oude vennootschap gebruikt nog steeds het adres van het pand dat u huurt of gekocht heeft en u krijgt nog volop post in uw bus. Hoe lost u dat op?
Post voor een vennootschap op uw adres? Dat is niet sowieso een probleem... Het is immers goed mogelijk dat de vennootschap verhuisd is en haar officiële adres intussen gewijzigd heeft. In dat geval waait het probleem meestal wel over en hoeft u niet meteen actie te ondernemen...

Tip. Op welk adres de vennootschap effectief ingeschreven is, kunt u checken bij de Kruispuntbank van Ondernemingen (KBO) onder ‘public search’ op de website http://economie.fgov.be

Anders als het gaat om een ‘spookvennootschap’... Vindt u op de website van de KBO terug dat de maatschappelijke zetel of exploitatiezetel van de vennootschap nog altijd op uw adres gevestigd is, dan treedt u wel het best op. In dat geval kunnen deurwaarders er immers van uitgaan dat de vennootschap nog steeds bij u gevestigd is en beslag komen leggen op uw adres. Dat kan zelfs gebeuren op een moment waarop u er niet bent...

Hoe voorkomt u dat? U laat het adres van een dergelijke spook­vennootschap het best zo snel mogelijk schrappen via een specifieke procedure. Het volstaat om hiervoor een e-mail te versturen naar de helpdesk van de Kruispuntbank van Ondernemingen (KBO-BCE.schrappingen.radiations@economie.fgov.be, tel. 02/227 64 00). Door deze schrapping in de Kruispuntbank zullen deurwaarders, bpost e.d. geen ongewenste post meer achterlaten.

Het is niet op één, twee, drie gebeurd. Dat blijft een probleem... Doordat het KBO eerst de vennootschap in kwestie probeert te bereiken en ook de economische inspectie inschakelt, duurt die procedure meestal een aantal maanden.

Tip 1. Om de procedure te versnellen is het nuttig om bij uw e-mail een verklaring van de wijkagent te voegen waarin die bevestigt dat de vennootschap er niet meer is. In plaats van enkele maanden, zal de procedure dan nog maar één maand duren.

Tip 2. Hang intussen duidelijk zichtbaar aan de deur een bericht dat de schrapping van het adres van de vennootschap aangevraagd is. Een deurwaarder zal daarmee immers meestal wel rekening houden...

Vraag de schrapping van de vennootschap via mail aan bij de Kruispuntbank Ondernemingen. U vermijdt zo dat een deurwaarder bij u langskomt voor openstaande schulden van die vennootschap.
Met dank aan de ondernemingsdatabank voor de volledige uitleg.

Franciscus
Berichten: 38654

#9 , 26 apr 2016 22:02

Als verdere aanvulling zie de en mijn antwoorden daar.
KBO is de snelle wijze maar wijzigt niets aan de juridische realiteit ..het is uiteindelijk de procureur des Konings die naar aanleidng van PV politie en dan de rechtbank het definitief kan regelen.
Politie kan in hun systeem het op te stellen document vinden ( heb dat eens nagevraagd) en dat doorsturen naar pdK en KBO.

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 345#p38248

PS gezien het een sociale woning is deze zeker ook verwittigen.

Terug naar “Huren”