Huur studentenkot

Zeli
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huur studentenkot

#1 , 07 apr 2016 01:05

Ik huur op dit moment een kot in het Mechelse, op het huurcontract staat dat ik telkens voor de 5de van de maand de huur betaald moet hebben. Nu komt dit voor mij meestal onmogelijk uit door het feit dat ik mijn loon pas de 6de krijg. Ik heb dit aangegeven aan mijn kotbaas ,omdat ik elke keer op de 6de telefoon krijg dat mijn huur niet betaald is, maar hij geeft hier geen gehoor aan. Hij vindt dat ik het maar moet regelen...

Nu heeft hij een soort contract opgesteld dat ik zou moeten ondertekenen dat op het volgende neer komt "Als ik als huurder meer dan 1 dag te laat betaal, betaal ik "xx" extra als schadevergoeding" daarboven op zou ik ook binnen de dag moeten reageren op zijn mails omdat er anders een "bijkomende kost" wordt verrekend voor het herhaaldelijk contacteren.

Ben ik verplicht zo'n contract te tekenen? Mag hij mij extra kosten daarvoor aanrekenen?

Ik vind het echt een lastige situatie want ik snap dat het niet gewenst is dat ik te laat betaal maar ik kan er gewoon geen oplossing voor voorzien...

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 07 apr 2016 07:57

Niemand kan u verplichten iets te tekenen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 07 apr 2016 08:51

Neen U bent hiertoe niet verplicht.

Reclame

eylis
Berichten: 8849

#4 , 07 apr 2016 09:17

maar u bent wel verplicht uw huur op tijd te betalen zoals het contractueel bepaald is. En in feite kan je jouw probleem oplossen door éénmaal een extra som vrij te maken (spaargeld, extraatje van vakantiewerk etc) en tijdig te betalen dan heeft u steeds genoeg geld op de rekening om de huur te betalen, maar ook voor onvoorziene kosten die je vroeg of laat toch zal krijgen. Surf eens naar WIKIFIN waar je ondermeer kan testen of je financiele beheer gezond is en welke financiele buffer je op dit ogenblik in je leven zou moeten hebben...

LeenW
Berichten: 12900

#5 , 07 apr 2016 10:20

Probeer zelf met een oplossing te komen, bijvoorbeeld de helft tijdig te betalen en de rest wanneer uw loon wordt gestort.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 07 apr 2016 10:57

Nu heeft hij een soort contract opgesteld dat ik zou moeten ondertekenen dat op het volgende neer komt "Als ik als huurder meer dan 1 dag te laat betaal, betaal ik "xx" extra als schadevergoeding" daarboven op zou ik ook binnen de dag moeten reageren op zijn mails omdat er anders een "bijkomende kost" wordt verrekend voor het herhaaldelijk contacteren.
Misschien kan hij 10 cent intrest per dag aanrekenen. Niemand kan u verplichten om op een mail te antwoorden, laat staan er een boete op te leggen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”