Nieuwe eigenaars, opzeggen huurcontract.

Samvdm
Topic Starter
Berichten: 9

Nieuwe eigenaars, opzeggen huurcontract.

#1 , 05 aug 2015 17:00

Hey,

Ik woon op dit moment in een appartement dat ik huur en een paar maanden geleden heeft de vorige eigenaar het appartement verkocht.

De nieuwe eigenaars zijn van plan het huurcontract te behouden maar ik zou graag het huurcontract graag willen opzeggen (wegens omstandigheden wordt het appartement mij te duur). Sinds ik er net iets langer woon dan een jaar zou ik normaal gezien 2 maand huur moeten betalen wegens het appartement te verlaten.

Is het nu mogelijk om het huurcontract te verbreken zonder dit te betalen? Het gaat ten slotte toch om nieuwe eigenaars. Zij hebben mij nog niets officieel voorgelegd en zouden deze maand officieel eigenaars worden van het appartement.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 05 aug 2015 17:26

Neen het veranderen van eigenaar van het goed verandert niets aan het gesloten contract.

Franciscus
Berichten: 38678

#3 , 05 aug 2015 18:10

Ook eens lezen
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf

Vanaf ongeveer pag. 60 staan er schema's.

Reclame

ria
Berichten: 34

#4 , 26 aug 2015 22:13

Als ik het dus goed begrijp: contract 3-6-9 gesloten op 1/11/2009. Als we als huurder een andere woonst vinden ( waar we nu wonen wordt verkocht) hoeven we enkel een opzeg te doen van 3 maand en geen schadevergoeding betalen?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 26 aug 2015 22:40

Als ik het dus goed begrijp: contract 3-6-9 gesloten op 1/11/2009. Als we als huurder een andere woonst vinden ( waar we nu wonen wordt verkocht) hoeven we enkel een opzeg te doen van 3 maand en geen schadevergoeding betalen?
Schadevergoeding kan enkel de eerste 3 jaar.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Lanox
Berichten: 3534
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 aug 2015 09:44

Is het contract geregistreerd?

duma
Berichten: 2871

#7 , 27 aug 2015 15:21

Sowieso geen schadevergoeding.
Indien geregistreerd: 3 maanden opzeg, te tellen vanaf de eerste van de maand waarna de opzeg werd ontvangen.
Indien niet geregistreerd: opzeg vrij te kiezen, rekening houdend met een aantal verplichtingen zoals sleuteloverdracht, eventuele plaatsbeschrijving, overdracht nutsvoorzieningen. Best dus niet van dag A op dag B.

Terug naar “Huren”