ingang appartement via keuken - brandveiligheid

KJ86
Berichten: 2666

Re: ingang appartement via keuken - brandveiligheid

#61 , 19 nov 2015 19:46

Foutje van mij!
Ik heb het nog eens nagekeken, het is een categorie-2 fout, dit zijn maar 3 punten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#62 , 19 nov 2015 20:05

Jij maakt zeker geen kans om ooit inspecteur te worden. Brandveiligheid 15 kan onmiddellijk onbewoonbaar verklaart worden, daar het niet op korte termijn in orde gebracht kan worden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Berichten: 38643

#63 , 19 nov 2015 21:37

Vb watersnelkoppeling gebruikt ipv de iets grotere gaskoppeling.
Uitgang buis gasconvector was 'over' de buis ipv in de buis en zo naar schouw.
Stadsingenieur verklaarde direct pand onbewoonbaar - water gas en elektriciteit afgesloten en verzegeld ook op straat.

Reclame

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

#64 , 20 nov 2015 15:47

Naast die ingang die er niet is, is er ook nog een hele doolhof van smalle gangetjes om tot je uiteindelijke woonplaats te geraken. Wanneer ruimtelijke ordening zegt: we zullen komen kijken, is dat dan een andere procedure dan wanneer je zelf ene woononderzoek aanvraagt.

bambipower
Berichten: 1034

#65 , 20 nov 2015 16:22

nee, die staan ineens aan uw deur (als ze er geraken :mrgreen: )

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

#66 , 22 nov 2015 12:13

Er is een verschil tussen een woononderzoek en ruimtelijke ordening die eens komt kijken. Hoe ik het hier lees van sommigen, lijkt het: een aparte doorgang mag ( want is niet voldoende punten) op voorwaarde dat de andere punten kloppen ( al heb ik daar mijn twijfels over gezien de smalle gangen)

bambipower
Berichten: 1034

#67 , 22 nov 2015 14:24

je hebt de gemeente die komt kijken, die maken dan een voorlopig verslag.... indien je boven de 15punten komt (en dat heb je snel, toch zeker bij rare constructies) dan gaat je verslag naar wonen vlaanderen, en komen die kijken. Die maken een definitief verslag.... indien boven de 15 punten gaat er een dossier naar je burgemeester. Die beslist dan 'onbewoonbaar' of niet... en krijgt (indien mogelijk) je huisbaas kans om dingen te herstellen/in orde brengen. Kan allemaal vrij snel gaan.

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

#68 , 22 nov 2015 14:54

Bedankt en hoe zit het met de punten voor ingang?

bambipower
Berichten: 1034

#69 , 22 nov 2015 15:04

Als ze iets beoordelen, doen ze het ganse lijstje....
Er kunnen dus strafpunten vallen voor verschillende dingen.

bekijk het technisch handboek op
https://www.wonenvlaanderen.be/woningkw ... ch-verslag

lees vooral pagina 82.... maar zoals vermeld, kunnen er nog veel factoren strafpunten veroorzaken

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#70 , 22 nov 2015 15:15

iets op voorhand voorspellen is niet mogelijk, wacht de inspectie af.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

#71 , 30 nov 2015 14:12

Intussen nieuwe woonst gevonden, kan er per 1 februari in. Heb het moeilijke gesprek aangegaan en ze willen op geen enkel vlak toegevingen doen. Ze vroegen me wel GEEN opzegbrief te sturen omdat ze dat niet willen, zij "zeggen" ook dingen en schrijven niet. Die baas werd kwaad en vroeg me wat hij me had misdaan dat ik hier weg wou, begon zelfs zijn allochtone huidskleur erbij te halen.
De vorige keer heeft het een half jaar geduurd vooraleer ze een nieuwe huurder hadden en ze willen dat ik zolang blijf of toch blijf betalen. Ze willen ook dat ik enkel verhuis wanneer de zaak gesloten is.
Ruimtelijke ordening ging me zelf contacteren, maar voorlopig nog niets van gehoord. Best eens zelf langsgaan?

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

#72 , 03 dec 2015 15:36

Heb nieuw voorstel bedacht: ik ga naar mijn huisbaas en zeg: ik betaal geen laatste twee maanden huur in ruil voor de cash waarborg die je hebt?

Als ze het "zouden" voor het vredegerecht laten komen, zal al uitkomen dat ze de waarborg niet op aparte rekening hebben geplaatst, hetgeen toch geen voordeel is voor hen.

mava105
Berichten: 22301
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#73 , 03 dec 2015 16:08

Vergeet niet dat je recht hebt op de intrest op de betaalde waarborg, te betalen door de verhuurder.

chantika
Berichten: 961

#74 , 03 dec 2015 16:10

kwispel: Daar dient een waarborg niet voor. Speel nooit zelf voor rechter. Lees de huurfolder nog eens na en geef je opzeg zoals het moet. Het enige wat de huurder kan overkomen met die waarborg is dat hij de intrest zal moeten betalen. Maar je zal er wel moeten achter vragen. Staat je huidige woning reeds te huur? Veel forumbezoekers zijn op zoek naar een goedkope woning.

Heb je al een bewijs in handen dat je opzeg gegeven is?

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

#75 , 03 dec 2015 16:31

De verhuurder wil niets op papier, alleen maar "in het zwart". Hij regelt het graag onderling omdat hij ook weet dat hij met vele zaken niet in orde is.
De jurist van de gemeente zei zelf: begin met zo'n mensen niet met aangetekende brieven of die zijn tot geen compromissen meer bereid. Zou iemand die al weet dat hij zijn woonst niet mag verhuren, bevriend is met de wijkagent ( niet eens binnen komen kijken bij begin huurcontract), die zich op zovele vlakken niet aan de wet houdt, zou die naar de rechter stappen?

Er is ook geen plaatsbeschrijving. Ik zeg alleen maar: kan ik niet beter al pratend tot een akkoord komen ( en dat op papier zetten)?

Ze zitten dan ook nog eens met een zaak eronder en zouden niet willen dat die iets van negatieve reclame krijgt. De recensies op openbare restosites zijn al niet denderend.

Terug naar “Huren”