laatste maanden huur cash betaald - listige truc

Loria
Topic Starter

laatste maanden huur cash betaald - listige truc

#1 , 26 dec 2014 20:17

Met mijn laatste verhuurder had ik een afspraak om door omstandigheden de laatste drie maanden huur op het einde te betalen.
Hij kwam langs voor het einde van de termijn en zei dat die het liefste het bedrag cash zou hebben want hij zou van bank aan het veranderen zijn en alles zou nog niet in orde zijn.
Ik zei: akkoord, op voorwaarde dat we dat op papier kunnen zetten.
Ik zette dus iets op papier van: op vraag van de verhuurder werden de laatste drie maanden cash betaald. gelezen en goedgekeurd en dan beide handtekeningen met naam erbij.
Alles was dus geregeld en nu ontving ik een brief van het vredegerecht om de achterstallige huur te betalen. Ik bel hem en zei: het was toch betaald, je hebt zelfs getekend. Hij zei: zo'n papier telt niet, stort het maar eens op mijn rekening of ik zie je op die zitting.

Wat kan ik doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 dec 2014 20:29

U hebt van hem geen ontvangstbewijs gekregen?

Loria
Topic Starter

#3 , 26 dec 2014 20:43

wat is een ontvangstbewijs? Zijn zelfgeschreven naam en handtekening staat op een papier bij die tekst dat het betaald is.

Reclame

Franciscus

#4 , 26 dec 2014 22:08

Dat is dan ook het bewijs.

Loria
Topic Starter

#5 , 26 dec 2014 22:19

Hij zegt dat hij me een papier met gelezen en goedgekeurd heeft laten tekenen en dat ik nadien de tekst er heb bijgeschreven.

Franciscus

#6 , 26 dec 2014 23:09

Elke partij heeft een copie?
Wie heeft wat geschreven?

roharro

#7 , 26 dec 2014 23:18

Hij zegt dat hij me een papier met gelezen en goedgekeurd heeft laten tekenen en dat ik nadien de tekst er heb bijgeschreven.

Je kunt geen kwijting aan uw eigen geven.......
De verhuurder had het ontvangstbewijs moeten schrijven en ondertekenen en dan aan u geven.
Jij moet dat niet tekenen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus

#8 , 26 dec 2014 23:40

En u hebt bijkomend het afhalen van het geld bedrag huur steeds op dezelfde datum ...is geen bewijs maar zeker een begin van bewijs.

Loria
Topic Starter

#9 , 26 dec 2014 23:45

I

Loria
Topic Starter

#10 , 26 dec 2014 23:49

Door omstandigheden stond ik achter met de huur en heb zelf dat bedrag moeten lenen. Dus is niet van mijn rekening gegaan. De huisbaas weet ook dat ik het financieel wat moeilijk heb, dus die probeert het nu af te schilderen als: die zoekt een truc om er goedkoop vanaf te komen.

Had me zelf gevraagd om het te schrijven, heeft dan de naam voluit geschreven plus de handtekening gezet.

Is het een uitgekookt spelletje waar ik het slachtoffer van zal worden of wat gebeurt er in zo'n situatie?

roharro

#11 , 26 dec 2014 23:55

Hebt u bewijzen van die lening?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Loria
Topic Starter

#12 , 27 dec 2014 00:17

Neen, is van dichte familie die ik vertrouw en omgekeerd.

scorpioen

#13 , 27 dec 2014 11:27

De verhuurder zegt dus dat u valse stukken gebruikt. Hij moet dan bewijzen dat die stukken vals zijn (B. Samyn, Privaatrechtelijk Bewijs, Story Publishers 2012, nr. 678.).

Hij moet bewijzen dat hij een blanco blad getekend heeft en u daar dan daarna tekst boven geschreven hebt. Dit lijkt mij zeer moeilijk te zijn. Een rechter gaat ook niet zomaar geloven dat iemand een blanco blad tekent.

Franciscus

#14 , 27 dec 2014 17:08

Dus dat familielid kan perfect op papier zetten dat hij/zij geld geleend heeft om de huur van maanden 1-2-3 te betalen.
Wat weer een begin van bewijs is.

sloeberken

#15 , 27 dec 2014 21:15

Wie gaat er nu een blanco papier tekenen, dit zal onmogelijk te bewijzen zijn en volgens mij onbestaand.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”