problemen met huurster

Gast
Topic Starter

problemen met huurster

#1 , 18 jan 2006 21:47

Ben sinds 2005 eigenaar van een appartement. Het pand was verhuurd. Het betrof geen geregisterd huurcontract. Heb de huurders ongemoeid gelaten. Doch deze vrouw betaald zeer onregelmatig. Thans blijkt huurster zelfs niet meer te beschikken over geldige verblijfsdocumenten. Tevens blijkt zij haar huur sinds kort overgedragen te hebben aan haar vader, dewelke het geldgeld van zijn eigen bankrekening laat overschrijven. Ook deze persoon betaald de huur zeer onregelmatig. Daarbovenop komt daar er zich nog een probleem stelt ivm hygi?ne. Ook hebben betrokkene niet voldoende huisraad aanwezig om verhuurder 2 jaar waarborg te garanderen, er zijn ook, buiten de huurwaarborg, geen andere waarborgen. Deze mensen reageren ook niet op brieven van verhuurder wanneer hij ivm verhuring vragen stelt. Begin deze week vond ik dan toch een document in mijn brievenbus waaruit ik dien af te leiden dat huurderster over een attest van immatriculatie beschikt. Heb met die mensen een huurcontract voor hoofdverblijfplaats van korte duur, nl. van jaar tot jaar. Kan iemand mij vertellen wat ik hiermede moet doen ? Kan ik deze huurovereenkomst verbreken zonder dat het mij geld gaat kosten, en zo ja, op welke basis ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 jan 2006 08:37

Vermoedelijk is het geen overeenkomst van korte duur, maar een gewone huurovereenkomst van 9 jaar.

Lees volgende brochure:

http://www.just.fgov.be/cgi_justice/pub ... f.pl?id=21

Als dan iets nog niet duidelijk is, laat het dan weten.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Huren”