onbewoonbaar

aiky
Topic Starter
Berichten: 1

onbewoonbaar

#1 , 11 okt 2013 16:37

Ons huis is onbewoonbaar verklaard door vocht, schimmel, elctriciteit dat totaal niet in orde is,enzoverder
we hebben 90punten wat vrij veel is. maar nu staat er op brief dat we geen voorrang hebben op sociale woning? Nochtans dat die inspecteur zei van wel. Graag zou ik info willen wat we nu het beste doen. ik ben al langs ocmw en zo gepaseerd maar daar hebben ze geen woning leeg staan en kunnen ze niet helpen zeggen ze. De verhuurder van dit huis woont ook in het buitenland en krijgen we niet te pakken
Dank bij voorbaat voor antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bambipower
Berichten: 1034

#2 , 11 okt 2013 17:56

https://www.wonenvlaanderen.be/onderste ... sting.html" onclick="window.open(this.href);return false;

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 12 okt 2013 12:15

Het ocmw is wettelijk verplicht u een woning te geven.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

mary
Berichten: 20
Locatie: mechelen

#4 , 14 okt 2013 11:19

ik heb het zelfde voorgehad en is nog altijd bezig op vredegerecht ik heb 125 punten
van voorrang op sociale woning vergeet het maar ik heb blijven huur betalen in mijn voordeel
hij moet alles terug betalen met intrest dat sta al vast voor sociale woning word je op lijst gezet voor een periode van 5 jaar hun antw is er zijn mensen die er al lang op staan die hebben voorrang
hopelijk vind je iets op prive markt
als je geld hebt kan je geholpen worden
maar mensen met weinig trek u krijt

Sirkii
Berichten: 5425

#5 , 14 okt 2013 21:13

hij moet alles terug betalen met intrest dat sta al vast
'k Zou daar toch niet al te hard op rekenen : huurgeld vragen mag niet meer maar de verhuurder zal wel een "bezettingsvergoeding" toegewezen krijgen ter grootte van de huur (als de huur niet te hoog lag navenant de woning). Ook het feit dat je'r nog woont vertelt dat het dan toch niet zo "onbewoonbaar" is ...

Artis
Berichten: 184

#6 , 19 okt 2013 19:18

Het ocmw is wettelijk verplicht u een woning te geven.
Verklaar u nader???
Precies of er zit in de schuif van de maatschappelijk werker naast het bakje met geld ook een bakje met sleutelsets ...

leeuwke12
Berichten: 19

#7 , 19 okt 2013 21:47

ik heb het zelfde voorgehad en is nog altijd bezig op vredegerecht ik heb 125 punten
van voorrang op sociale woning vergeet het maar ik heb blijven huur betalen in mijn voordeel
hij moet alles terug betalen met intrest dat sta al vast voor sociale woning word je op lijst gezet voor een periode van 5 jaar hun antw is er zijn mensen die er al lang op staan die hebben voorrang
hopelijk vind je iets op prive markt
En heb je huisdieren?
Zoja wat is er daarmee gebeurt?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#8 , 20 okt 2013 15:44

Ik heb dit meegemaakt, onbewoonbaar verklaard met 99 strafpunten we hadden nog geen andere woning gebeld naar ministerie van wonen en het ocmw heeft ons een noodwoning moeten geven tot we een eigen woning hadden, we hebben bijna 8 maand in die noodwoning gewoond. We moesten huur betalen maar op einde hebben we dit volledig terug bertaald gekregen welliswaar hadden we nergens schade veroorzaakt. Voor een sociale woning gaat dit hoeveel punten er zijn in welke catogorie of als het onder de gemeentewet 135 afgekeurd is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

egezi
Berichten: 3

#9 , 27 okt 2013 13:08

Je kan je ook aanmelden bij een sociaal verhuurkantoor zij geven voorrang aan de mensen die het dringendst een nieuwe woning nodig hebben.
Naar gelang je situatie krijgen je punten en kom je hoger op de lijst te staan.
Een vriend van ons die intussen al een andere woonst had heeft daar maar 4 maanden gewoond en kreeg toen een woning via svk.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#10 , 27 okt 2013 16:08

Ben overal ingeschreven sinds september 2012, maar niemand heeft iets dus heb ik zelf moeten zoeken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”