einde contract

bijoeke
Topic Starter
Berichten: 2
Locatie: merksem

einde contract

#1 , 13 jan 2006 12:52

contract is verlopen op 01/06/06 Nu ben ik iets aan het zoeken dat betaalbaar is voor mij De vraag is als ik tegen die tijd nog niks heeft gevonden kan de huisbaas mij zo op het straat zetten Ben alleenstaande mama met 2 kits Weet dat de huisbaas eerst een aangetekende brief moet opsturen Dat zal hij zeker doen wand weet dat huisbaas mijn contract niet ga verlengen Heb hem het persoonlijk zelf gevraagt omdat ik dat heb horen vertellen van andere mensen Ben volop aan het zoeken voor andere woonst tegen die tijd en het is niet gemakkelijk hoor Wil alleen maar weten of huisbaas mij op straat kan zetten Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mette
Berichten: 83
Locatie: Maaseik

#2 , 15 jan 2006 20:46

Wanneer een huurovereenkomst vervalt of eindigt ten gevolge van een opzegging, kan de huurder, die het bewijs levert van buitengewone omstandigheden, om een verlenging verzoeken.
Deze verlenging wordt op straffe van nietigheid uiterlijk een maand voor de vervaldag van de huur aan de verhuurder gevraagd bij een ter post aangetekende brief.
Bij gebrek aan overeenstemming tussen de partijen kan de rechter , rekening houdend met de belangen van de twee partijen, de verlenging toestaan. Hij stelt duur ervan, die bepaald moet zijn,vast. De rechter kan in dit geval, indien hij het billijk acht, op verzoek van de verhuurder eveneens een verhoging van de huurprijs toestaan, en de vergoeding die bij toepassing van art. 3,?4, verschuldigd is, beperken of opheffen.
Slechts ??n aanvraag om hernieuwing van de verlenging kan worden ingediend onder dezelfde voorwaarden.
Bij gebrek aan overeenstemming tussen de partijen kan de rechter deze verlenging toestaan eveneens onder dezelfde voorwaarden.
"Ik excuseer mij voor het soms aanstootgevende taalgebruik van mijn zoon" de moeder van Mette

Reclame

Terug naar “Huren”