student

Mette
Topic Starter
Berichten: 83
Locatie: Maaseik

student

#1 , 27 dec 2005 17:15

Ik heb enkele vragen ivm koten:

Mag een student zijn kot onderverhuren?
Mag een vader van zijn student de gezinswoning onderverhuren?
Wat is de regel inzake indexatie van een huur van een kot?

mvg
"Ik excuseer mij voor het soms aanstootgevende taalgebruik van mijn zoon" de moeder van Mette

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 28 dec 2005 21:15

Art. 1717. De huurder mag onderverhuren en zelfs zijn huur aan anderen overdragen, indien dit recht hem niet is ontzegd. Art. 1728bis. ? 1.Indien een aanpassing van de huurprijs aan de kosten van levensonderhoud is bedongen, is deze slechts ??n maal per huurjaar toegelaten en ten vroegste op de verjaardag van de inwerkingtreding van de huurovereenkomst.(B.W.)

Bibendum
Berichten: 94

#3 , 01 jan 2006 11:55

Ik heb enkele vragen ivm koten:

Mag een student zijn kot onderverhuren?
Mag een vader van zijn student de gezinswoning onderverhuren?
Wat is de regel inzake indexatie van een huur van een kot?

mvg
Ik krijg de indruk dat Mette een examen Bijzondere Overeenkomsten aan het voorbereiden is ... en nog een pak werk heeft. STERKE h? ! :wink:

Reclame

Mette
Topic Starter
Berichten: 83
Locatie: Maaseik

#4 , 13 jan 2006 19:22

Ik dacht dat het begrip hoofdverblijfplaats in art. 1717BW slaat op de verblijfplaats van het huis waar je permanent verblijft EN ingeschreven in het bevolkingsregister. Of zie ik hier iets over het hoofd?
"Ik excuseer mij voor het soms aanstootgevende taalgebruik van mijn zoon" de moeder van Mette

Terug naar “Huren”