Opmerkingen over intredende plaatsbeschrijving

ToledoBe
Topic Starter
Berichten: 28

Opmerkingen over intredende plaatsbeschrijving

#1 , 02 aug 2012 00:34

Hallo,

Gisteren is er voor ons nieuwe appartement een plaatsbeschrijving opgemaakt door een expert. (Vlak voor intrede)
Die wist ons te vertellen dat we het document ergens op het einde van volgende week in de bus konden verwachten.

De huisbaas zegt dat we na ontvangst van het document een week de tijd hebben om opmerkingen door te geven omtrent de plaatsbeschrijving. ( Vb. onjuiste, ontbrekende zaken, etc... )

Nu hebben we vooraf al vakantieplannen gemaakt en, gezien de vage beschrijving van de ontvangstdatum, vrezen we dus dat we misschien die week nog in het buitenland zullen vertoeven en dus onze kans missen om opmerkingen door te geven.

In het contract staat niks over die termijn waarin we opmerkingen kunnen doorgeven. Wat is de wettelijke termijn waarin dat kan gebeuren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
justwanttomove
Berichten: 151

#2 , 02 aug 2012 09:12

de periode staat normaal gezien ook vermeld in het verslag.
Ik weet niet of er zo iets is als een wettelijke periode maar in mijn geval had ik steeds een maand voor opmerkingen na de plaatsbeschrijving

mava105
Berichten: 22276
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 02 aug 2012 12:29

Ik laat mijn huurders gewoonlijk 14 dagen om opmerkingen te maken. Mijn laatste huurder was echter juist ook in verlof in die periode, maar had wel al mondeling gezegd dat alles OK was. Toch heb ik nog gewacht tot hij terug uit verlof was om toch maar zijn handtekening op het papier te hebben.
Spreek met de verhuurder een andere termijn af.

Reclame

Terug naar “Huren”