huurcontract

jokedewaard
Topic Starter
Berichten: 16

huurcontract

#1 , 18 apr 2012 22:01

k ben al eerder opgeroepen geweest bij een vrederechter wegens huurachterstand. Voordat het termijn bij de vrederechter was, is die achterstand al betaald geweest. ik moest echter nog wel een brandverzekering afsluiten, de beerput legen en de boiler laten schoonmaken. Door ziekte ben ik al maanden thuis en leef van een uitkering van 800 euro. Nu heb ik twee maanden huurachterstand, de beerput is wel al geleegd, maar heb nog geen brandverzekering en de boiler is nog niet gecontroleerd, en ben weer voor de vrederechter gedaagd, op 8 mei. Eind mei verwacht ik mijn vakantiegeld en wil dan de twee maanden achterstand in één keer betalen. In hoeverre kan de vrederechter beslissen het huurcontract (dat toch al afloopt op 31 juli) eerder te verbreken? En hoeveel tijd zal er tussen de uitspraak kunnen zitten, en de effectieve uitvoering van de uitspraak van de vrederechter?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38743

#2 , 18 apr 2012 22:15

Ik zou toch zorgen dat er een brandverzekering is en liever nu dan binnen twee maand.

jokedewaard
Topic Starter
Berichten: 16

#3 , 20 apr 2012 13:05

ja, brandverzekering ben ik mee bezig, dat zal voor die tijd wel in orden zijn!

Reclame

Terug naar “Huren”