uitzetting uit huis

bobke76
Topic Starter
Berichten: 27

uitzetting uit huis

#1 , 17 feb 2012 17:29

Vraag:
Schoonbroer had vorig jaar financiele problemen, resultaat huis gerechterlijk openbaar verkocht.
uiteindelijk word hij en zijn gezin uit hun huis gezet, kan de nieuwe eigenaar dit zonder bevel van de rechter?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38617

#2 , 17 feb 2012 18:50

Zal vermoedelijk in vonnis staan.
Dus inderdaad er zal een vonnis moeten zijn en aan de vorige eigenaars betekend.
Als hij er nog in woont na de overdracht is hij een 'kraker'.
Is hij zo wie zo bezettingsvergoeding verschuldigd.
Niet zo leuk verder want dan zal er 'plots' een deurwaarder staan die alles uit huis op de stoep zet en de gemeentelijke dienst die alles wat bruikbaar is naar een magazijn brengt en alles wat niet bruikbaar is naar het stort.
Mogelijk is de nieuwe eigenaar bereid hem te laten wonen?

bobke76
Topic Starter
Berichten: 27

#3 , 18 feb 2012 14:13

ze zijn er uit gezet, maar in welk vonnis moet dit dan staan,?
Na de verkoop is er geen rechtzaak geweest

Reclame

mava105
Berichten: 22284
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 18 feb 2012 15:39

Dat zal in het eerste vonnis gestaan hebben, het vonnis waarin de verkoop van het huis bevolen werd.

Franciscus
Berichten: 38617

#5 , 18 feb 2012 17:20

Dan zullen er zowel een deurwaarder als een firma als de gemeente en de politie bij aanwezig zijn geweest.
U mag dan zeker zijn dat er een vonnis is. Politie (en gemeente) werkt alleen mee als er een bevelschrift is.

ketje1969
Berichten: 2

#6 , 16 apr 2012 12:42

Goeie middag,ik ben nu helemaal over mijn toeren aan het gaan,en ik weet verdorie niet waar ik met al mijn vragen terecht kan.Had een zaak opgestart maar door het niet gaan van de zaak,heb ik vrijdag ll,de boeken moeten neer leggen,ik en mijn vriend zouden graag onze woning behouden,maar die is in borg moeten gezet worden voor de lening.dus zal ook wel mijn woning moeten verlaten vrees ik.weet er soms mij iemand raad te geven hoe ik in mijn woning zou kunnen blijven wonen is al van generatie's lang eigendom,en door die domme zaak geraak we alles ineens kwijt,we zijn er het hard van in,en op de koop toe zijn we momenteel uit elkaar.maar hoopt dat dit snel weer goed komt,aan gezien mijn vriend nog steeds van mij hou,maar ik wil dit even alleen verwerken.en hij wil direkt helpen,maar financieel kan hij het ook niet.Help voor het te laat is wie weet hier raad mee,of in zo een situtie ooit is geweest.heel dringend anders einde nabij,de curator komt vandaag langs al
radeloze ketje nu
dank voor alle goede raad

Franciscus
Berichten: 38617

#7 , 16 apr 2012 13:04

Best zo snel mogelijk contact opnemen met deze vzw.
http://www.tussenstap.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Huren”