Tv-aansluiting verbinden

Casalangdre
Topic Starter
Berichten: 105

Tv-aansluiting verbinden

#1 , 04 jan 2012 10:04

Ik ben verhuurder van een aantal panden in Leuven. Meestal verhuur ik aan studenten of buitenlanders die slechts tijdelijk in Leuven aanwezig zijn. Om de administratie een beetje vlotter te laten verlopen dacht ik om de TV- en internetaansluiting in een aantal van mijn woningen te verbinden met alle wooneenheden. Zo kan ik een abonnement afsluiten (bij Telenet bijvoorbeeld) en de kosten doorrekenen aan de huurders. De huurders hebben zo onmiddellijk toegang tot internet en TV en is de administratie voor hen eenvoudiger. Ik heb nu bij Telenet geinformeerd over de haalbaarheid hiervan, maar ik krijg niet echt een duidelijk antwoord.

Van de ene kant is het volgens hen niet toegestaan om een TV-aansluiting te hebben voor verschillende onafhankelijke wooneenheden, maar van de andere kant mag je wel tot 4 TV-toestellen aansluiten op een abonnement. Als ik dan vraag wat het verschil is tussen vier TV-toestellen in één wooneenheid of in verschillende, moeten ze het antwoord schuldig blijven. Voor de internet-verbinding is er blijkbaar geen probleem, want hierop heb ik gewoon geen antwoord gekregen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3525
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jan 2012 10:48

U heeft nochthans een duidelijk antwoord gekregen van Telenet, het staat U alleen niet aan. Als een bedrijf beslist om haar aansluitingen te factureren per wooneenheid, dan is dat hun keuze in functie van hun bedrijfsstrategie. Juridisch gezien hoeven zij hun bedrijfsstrategie niet aan U te verantwoorden, mbt de klantvriendelijkheid is dit natuurlijk een ander verhaal.

mava105
Berichten: 22284
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 04 jan 2012 11:20

Er betaan speciale abo's voor hotel's, rustoorden, ziekenhuizen,enz... maar ik weet niet og jij hieraan zal voldoen.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 jan 2012 13:38

Los van of dit technisch gedaan wordt door Telenet: Wat de TS wil doen, is eigenlijk "onder-abonneren" (naar analogie van onder-verhuren) van zijn TV-abonnement. Geen idee of dit door Telenet zal toegestaan worden... (misschien hun AV er eens op nalezen en zien of hier iets over terug te vinden is).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22284
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 09 jan 2012 15:55

In Leuven levert Telenet speciale aansluitingen voor studentenkoten, waarbij 1 aansluiting kan dienen voor verschillende koten. Het gaat dan wel over internetaansluitingen en geen TV

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 jan 2012 10:05

In Leuven levert Telenet speciale aansluitingen voor studentenkoten, waarbij 1 aansluiting kan dienen voor verschillende koten. Het gaat dan wel over internetaansluitingen en geen TV
Tja, technisch zal internet zal zo geen probleem zijn, als die koten in één gebouw zijn: draadloos breedbandroutertje, misschien wat repeaters en klaar is kees. Of het ook wettelijk OK is op die manier is iets anders, natuurlijk ;-)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huren”