IMMOKANTOREN WEIGEREN MENSEN ZONDER WERK

witboek
Topic Starter
Berichten: 8

IMMOKANTOREN WEIGEREN MENSEN ZONDER WERK

#1 , 08 sep 2011 12:26

Ik werk of en toe omdat ik lichamelijke problemen heb. De meesten immokantoren vragen minstens 6 maanden bewijs van werk.

Is dit rechtvaardig?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore
Berichten: 1298

#2 , 08 sep 2011 12:30

Verhuurders mogen van hun huurders vragen om solvabel te zijn
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Artis
Berichten: 184

#3 , 08 sep 2011 12:46

De eigenaar heeft het recht om te informeren over de solvabiliteit van de kandidaat-huurder. Daarentegen alleen maar loonfiches aanvaarden als bewijs van solvabiliteit, is onterecht. Het is niet omdat je sociale uitkeringen geniet bvb dat je niet solvabel bent ... Het is dansen op een slappe koord, vrees er wat voor dat je niet veel kan doen als hij/zij weigert te verhuren.
Immo's op zich mogen zich echter niet uitspreken over verhuren/niet-verhuren, die beslissing komt enkel de eigenaar toe.

Reclame

duma
Berichten: 2871

#4 , 08 sep 2011 13:03

Bij ons vroegen ze twee maanden, maar ik had zo het gevoel dat het zonder ook geen probleem zou zijn. 't is natuurlijk enkel en alleen aan de eigenaar om te beslissen wie hij laat huren, hoe oneerlijk dat ook mag lijken.

(Onze vroegere huisbaas vertelde mij trouwens dat hij ook checkte of mensen schulden hadden e.d. Kan je dan zo gemakkelijk aan zulke gegevens komen?)

Terug naar “Huren”