achterstallige huur

Bibendum
Berichten: 94

#16 , 17 feb 2007 20:59

beste experts,

ik heb net de formuieren gekregen van het vredegerecht om een procedure tot verzoening op te starten.
Daarvoor heb ik een attest van woonst nodig van de huurders. Ik heb gebeld naar het districthuis en blijkt dat die mensen nog niet zijn ingeschreven op het adres van mijn huis.

Nu is mijn vraag :

Is het in mijn voordeel dat mijn huis hun hoofdverblijfplaats NIET is?
(want in het contract staat een clausule dat het zo hoort)

hopende snel iets van jullie te horen.

mvg,
Mochoukri
Beste Koen, ik meen hieruit te mogen afleiden dat het contract bepaalt dat het goed niet als hoofdverblijfplaats mag bestemd worden.
Zoals ik echter in mijn vorige post vermeld hebt mogen de feitelijke omstandigheden evenwel niet volledig buiten het visier blijven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mochoukri
Topic Starter
Berichten: 77

#17 , 21 feb 2007 10:40

ik heb ondertussen alle documenten binnengebracht bij het vredegerecht en wacht nu op de uitnodiging.

Ik heb contact opgenomen met hun vorige huisbaas. Hij heeft hen ook buitengezet via een deurwaarder (zelfde gemmente als nu) en zij staan bij hem nog 9500 ? in schuld. Het gaat hier dus om oplichters.

Ik had gevraagd om de verzoeningsprocedure over te slaan omdat ik ze gewoon buiten wil. Maar dat was jammer genoeg niet mogelijk.

Volgens mij gaat het nog lang duren tenzij ik de woonst zelf ga betrekken of een naaste familielid.

ik heb enkele vraagjes:

1) mag die naaste familielid een neef zijn van eerste graad?

2)wat moet ik juist als argumenten gebruiken op de zitting?

3)hebben jullie artikels die ik kan gebruiken tijdens de zitting?

Alvast bedankt.

mvg,
mochoukri

mochoukri
Topic Starter
Berichten: 77

#18 , 22 feb 2007 14:33

niemand die me kan helpen?

groetjes

Reclame

mochoukri
Topic Starter
Berichten: 77

#19 , 28 feb 2007 10:16

ik moet 6 maart naar het vredegerecht en wil me graag voorbereiden.

Elke hulp is welkom.

Alvast bedankt

bosser
Berichten: 44
Locatie: Sint-Pieters-Leeuw

#20 , 28 feb 2007 13:26

Ik heb ongeveer hetzelfde voorgehad :

De huurder moet ingeschreven staan in een gemeente, maakt niet uit dewelke, en dan kan u bij deze gemeente een bewijs van woonst halen, anders kan u de zaak niet inleiden voor het vredegerecht.

Indien de huurder echter niet meer ingeschreven staat in enige gemeente, meestal het geval omdat hij of zijn ambtshalve werd geschrapt in de laatste gemeente waar hij werd ingeschreven, moet u eerst de gerechtelijke politie inschakelen en een aanhoudingsbevel laten uitvaardigen.

Ik heb geluk gehad dat de griffie van het vredegerecht niet gezien had dat op het bewijs van woonst de ambtshalve schrapping stond en men heeft toch de zaak ingeleid.... : u heeft een bewijs van woonst nodig waar wel degelijk nog een inschrijving op staat !!!!

Het is zeer vervelend dat mensen die nergens meer ingeschreven staan niet voor een rechtbank kunnen gedaagd worden, ze moeten eerst opgespoord worden door de gerechtelijke politie (dat vraag zeer veel tijd).
Ze moeten ook geen belastingen meer betalen aangezien ze geen aangifte meer krijgen in de personenbelasting, gezien ze geen adres meer hebben.

Goede raad : ga huren, schrijf u nergens in, werk in het zwart en ge leeft zoals god in Frankrijk ... (al? Belgi? dan)...

Typisch onze staat zeker he !

bosser
Berichten: 44
Locatie: Sint-Pieters-Leeuw

#21 , 28 feb 2007 13:29

Oh : en nog een aanvulling : wanneer de huurders gehuwd zijn en een van de gehuwden is niet ingeschreven en slechter nog nergens ingeschreven in enige gemeente heeft u hetzelfde probleem !

Bij gehuwden moet u beide aangetekend afzonderlijk uitnodigen tot verzoening of verschijning : hoe moet je dat doen als een van die gehuwde niet meer is ingeschreven en de aangetekende brieven niet gaat afhalen ....

In zo'n gevallen moet men maar hopen dat de griffies en rechtbanken een beetje menselijk zijn en een en ander niet al te strikt gaat interpreteren ....

mochoukri
Topic Starter
Berichten: 77

#22 , 28 feb 2007 14:31

@bosser:

ze zijn wel ingeschreven maar niet op het adres van mijn huis. Dus ik heb wel een attest van woonst kunnen verkrijgen.

De zitting zal plaatsvinden volgende week dinsdag.

Hoe is het bij jou afgelopen?

mochoukri
Topic Starter
Berichten: 77

#23 , 05 mar 2007 09:23

mensen,

elke hulp is welkom.

Morgen moet ik naar het vredegerecht en wil me goed voorbereiden.

mvg,
Mochoukri

mochoukri
Topic Starter
Berichten: 77

#24 , 05 mar 2007 09:24

mensen,

elke hulp is welkom.

Morgen moet ik naar het vredegerecht en wil me goed voorbereiden.

mvg,
Mochoukri

Terug naar “Huren”