verhuurkantoor oefent druk uit.

octopus
Topic Starter

verhuurkantoor oefent druk uit.

#1 , 25 jul 2011 08:05

een verhuurkantoor treedt op in naam van mijn partner maar zonder mijn goedkeuring, om een gemeenschappelijke woning te verhuren. Het kantoor meent het recht te hebben te mogen alleen handelen met een mandaat van mijn partner en zekert zich af met een informatiezinnetje als volgt:

Indien ik voor datum xxx van u geen antwoord heb ontvangen - zal ik dit aanvaarden als een stilzwijgende instemming.

Heeft deze zin voor mij de verplichting om te reageren, of heeft deze zin geen enkele juridische waarde?
Ik wil me niet verstoppen achter een belachelijke uitdrukking als: "ik heb uw mail niet ontvangen" of iets dergelijks, maar wil toch met deze agence niets te maken hebben omdat ze tegenover mij in een vorige aangelegenheid haar schulden niet wil betalen.

Een bedreiging met BIV-tuchtmaatregelen wordt met groot jolijt ontvangen door de agence en maakt geen indruk.

Ik heb ooit schriftelijk gemeld dat ik op geen enkele mail of AS zal reageren gezien ik niet wil samenwerken om duidelijke redenen.

kan iemand me een eenduidig informeren of de zin van het kantoor bindend is voor mij?

dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 25 jul 2011 10:31

Je zal het agentschap in kwestie dienen te melden dat U hen geen toestemming geeft het pand te verhuren. Liefst aangetekend.

Reclame

Terug naar “Huren”