Uithuiszetting ex-partner huurwoning

surviver
Topic Starter
Berichten: 45
Locatie: Belgie

Uithuiszetting ex-partner huurwoning

#1 , 04 feb 2011 13:53

Mijn partner en ik hebben onze relatie beeïndigd en wonen voorlopig nog samen in een huurwoning. Ik zou er graag blijven wonen maar zij ook.
Wij hadden eerst een huurcontract van 3 jaar samen ondertekend met de huisbaas en geregistreerd in januari 2007. Na die drie jaar werd het huurcontract verlegd door een 3-6-9 contract. Mijn partner heeft het contract toen niet willen tekenen omdat zij op dat ogenblik met een depressie zat . Ik heb toen alleen het contract ondertekend met de verhuurder.

Ik heb navraag bij het registratiekantoor gedaan en zij hebben geen registratie van het verlengde huurcontract, enkel dat van het eerste in 2007. Volgens het registratiekantoor dienen verlengingen niet apart geregistreerd te worden, alleen als er een wijziging plaats vindt met huurders, partijen e.d.
Mijn vraag is nu, mijn ex haar naam staat wel op het contract meer zij heeft niet getekend. Eigenlijk had dat nieuwe huurcontract geregistreerd moeten worden? Nu is dat niet gedaan. Kan ik best dat zelf laten alsnog laten registreren (is wel 9 maanden na vernieuwing)?

Als ik alleen op het huurcontract sta kan ik haar verzoeken de woning te verlaten. En dat was mijn bedoeling, maar ik weet niet of ik dat kan nu wel kan doen.
Moeilijke vraag denk ik :roll:
Laatst gewijzigd door surviver op 09 mar 2011 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8847

#2 , 04 feb 2011 14:18

gewoon op eigen initiatief het vernieuwde huurcontract laten registreren. Dat kan gerust, zelfs na de datum van het nieuwe contract.
En dan is het geregistreerd dat jij het nieuwe contract alleen getekend hebt.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 04 feb 2011 17:14

In feite had er geen nieuw contract opgesteld dienen te worden. Zonder schriftelijke opzeg wordt een contract van bepaalde duur automatisch een 9-jarig contract bij het verlopen ervan. Op die grond kan men zelfs het zogenaamde nieuwe 9-jarig contract als ongeldig verklaren.

Reclame

Terug naar “Huren”