Kamer/deel van eigen woning verhuren

JefCS
Topic Starter
Berichten: 2

Kamer/deel van eigen woning verhuren

#1 , 05 aug 2010 23:25

Ik heb in december vorig jaar een huis gekocht in Kessel-Lo en dit is nu mijn enige en eigen woning (ik ben voorlopig de enige bewoner). Ik ben volop bezig met de renovatie, maar als dat achter de rug is, zou ik graag één leegstaande kamer verhuren en dus het huis delen met een huurder. Hoewel ik in Kessel-Lo woon, ben ik niet van plan om een student te zoeken als extra bewoner, maar iemand die net als ik werkt en dus min of meer dezelfde dagindeling heeft als mij.

Mijn vraag is nu of die nieuw situatie gevolgen zou hebben voor mijn belastingsbrief? Mijn huidige situatie staat toe dat ik de aflossingen van mijn lening kan ingeven en kan aftrekken van de belastingen. Blijft dit ook zo als ik een kamer van het huis verhuur?

Alvast bedankt !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 aug 2010 08:27

Ik heb in december vorig jaar een huis gekocht in Kessel-Lo en dit is nu mijn enige en eigen woning (ik ben voorlopig de enige bewoner). Ik ben volop bezig met de renovatie, maar als dat achter de rug is, zou ik graag één leegstaande kamer verhuren en dus het huis delen met een huurder. Hoewel ik in Kessel-Lo woon, ben ik niet van plan om een student te zoeken als extra bewoner, maar iemand die net als ik werkt en dus min of meer dezelfde dagindeling heeft als mij.

Mijn vraag is nu of die nieuw situatie gevolgen zou hebben voor mijn belastingsbrief? Mijn huidige situatie staat toe dat ik de aflossingen van mijn lening kan ingeven en kan aftrekken van de belastingen. Blijft dit ook zo als ik een kamer van het huis verhuur?

Alvast bedankt !
kijk eerst eens of het toegelaten is om dit in Leuven te doen.

Om te antwoorden op je vraag lijkt het me ook van belang om te weten of je zal toelaten dat iemand daar zijn vaste verblijfplaats van maakt of niet (bvb of je dit gewoon verhuurt aan iemand die in de week in Leuven werkt, maar eigenlijk in Aarlen of De Panne woont).

Reclame

Terug naar “Huren”