kotbaas

Gast
Topic Starter

kotbaas

#1 , 02 dec 2005 11:37

mijn kotbaas brengt regelmatig bezoekjes aan mijn kot terwijl ik er niet ben, zogezegd om te 'checken' of alles nog in orde is, of er geen schade is en of ik geen apparatuur gebruik die niet veroorloofd is (zoals een electrisch vuur). Mag dat en in welke mate? mag hij ook informatie doorspelen naar mijn ouders over wat ik doe en zo? Ik ga er van uit van wel, maar toch, wil liever niet dat mijn ouders te weten komen hoe vaak en hoe laat ik op stap ga, en in welke toestand ik terugkom! alleszins bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bibendum
Berichten: 94

#2 , 02 dec 2005 11:44

mijn kotbaas brengt regelmatig bezoekjes aan mijn kot terwijl ik er niet ben, zogezegd om te 'checken' of alles nog in orde is, of er geen schade is en of ik geen apparatuur gebruik die niet veroorloofd is (zoals een electrisch vuur). Mag dat en in welke mate? mag hij ook informatie doorspelen naar mijn ouders over wat ik doe en zo? Ik ga er van uit van wel, maar toch, wil liever niet dat mijn ouders te weten komen hoe vaak en hoe laat ik op stap ga, en in welke toestand ik terugkom! alleszins bedankt!

Ocharme wat een situatie zeg. We zitten hier in de situatie van Gemene huur, beheerst door de artikelen 1714 ev. BW.
U moet in eerste instantie kijken naar wat bepaald staat in uw huurcontract over de toegang van de kotbaas tot uw kot.

Behoudens de uitzonderingen die hierin vermeld zijn hoeft u geen toegang te verlenen tot uw kot.

Wijs de man/vrouw maar eens op uw rechten! Ik ben zelf student, mijn kotbaas probeerde dat ook ??n keer. En het is bij deze ene keer gebleven! Tonen dat je weet dat je dat niet moet dulden helpt meestal wel.


Succes, B.

Gast
Topic Starter

#3 , 02 dec 2005 21:45

zal contract is checken! maar dat over info doorgeven, da mag zeker wel he?

Reclame

Bibendum
Berichten: 94

#4 , 03 dec 2005 10:51

zal contract is checken! maar dat over info doorgeven, da mag zeker wel he?
Jij moet dat absoluut niet dulden dat iemand, een derde zoals uw kotbaas, info gaat verstrekken over uw doen en laten, uw komen en gaan aan uw ouders! Mijn haren staan ervan recht als ik dergelijk dingen hoor.
:x

B.

my
Berichten: 11
Locatie: Limburg

#5 , 03 dec 2005 15:40

Volgens mij mag hij geen informatie doorgeven, behalve wanneer je bijvoorbeeld op een peda zit, daar is het vaak de gewoonte dat wordt doorgegeven wanneer je de sleutel komt halen en hoelaat je deze terugbrengt, maar ik heb nog nooit gehoord van een kotbaas die de ouders zei hoelaat hun kinderen op stap gingen. Je bent nu toch volwassen en kan je eigen keuzes maken, dus ook je keuzes van weg te gaan en hoe je studies te plannen. Ik zou hier zeker eens met de kotbaas over praten. Groetjes

Terug naar “Huren”