Plaatsbeschrijving

Nadja U
Topic Starter
Berichten: 9

Plaatsbeschrijving

#1 , 28 jun 2010 23:23

Goede avond

Kan iemand ons de gemiddelde kost voor een plaatsbeschrijving geven?
Op internet hebben wij al enkele bedragen gevonden, doch willen wij even hier checken.

Wij zijn overeengekomen dat wij de wederverhuringsboete niet dienen te betalen indien wij nieuwe huurders vinden die aansluitend op ons het app huren. Indien wij een EPC betalen, 5 dagen vroeger het app verlaten en (zoals altijd) 50% van de plaatsbeschrijving betalen.

Nog geen week later kregen we een mail met QUOTE Met de affiches op het appartementsgebouw heb ik geen probleem.
Echter wel met uw advertenties op gratis websites. Mag ik jullie verzoeken dit te verwijderen en enkel gebruik te maken van respectabele websites, zijnde Immoweb en Hebbes ? Deze geven meer kans op serieuze kandidaat-huurders.
.
Wij hebben hierop gereageerd dat dit geen onderdeel van de compromis was, daar hieraan in totaal ook +/- €180 kosten/3 maanden adverteren vasthangen die wij niet wensen te betalen.

Vandaag komt ze met het volgende:

Daar wij indertijd zelf een plaatsbeschrijving hebben opgemaakt, dient een 1ste plaatsbeschrijving te worden gedaan aan de hand van hetgeen wij hebben opgemaakt 2 jaar geleden. Hiervoor wordt 200 euro (excl 21% BTW) gerekend. De helft hiervan neem ik voor mijn rekening.
Vervolgens wordt een nieuwe plaatsbeschrijving opgemaakt. Hiervoor wordt een bedrag aangerekend van 135,- euro (excl BTW) voor de nieuwe huurder en 135 euro voor mijzelf, waarbij ik de laatste 135 euro ter compensatie zie van het wegvallen van de verbrekingsvergoeding, naast het betalen van het EPC en eventuele advertentiekosten.
Deze bedragen zijn exclusief BTW. Indien jullie hiervoor een factuur wensen, komen bij deze bedragen 21%. Indien zonder factuur, dient dit cash betaald te worden ter plaatse.
Aldus zijn er volgende mogelijkheden :

1) U betaalt 100 euro + 135 euro (excl BTW) voor de plaatsbeschrijving + EPC. U zorgt voor een nieuwe huurder en er wordt door u geen verbrekingsvergoeding betaald.

2) Ik zoek zelf een huurder. In dit geval betaalt u mij 1 maand huur (verminderd met de vaste kosten) + de kosten voor de plaatsbeschrijving, zijnde 100 euro (excl BTW)

In het geval u geen nieuwe huurder vindt, betaalt u mij 1 maand huur (verminderd met de vaste kosten) + de kosten voor de plaatsbeschrijving, zijnde 100 euro (excl BTW)


Wat zijn jullie meningen????


Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 29 jun 2010 00:42

Dit verhaal doet me lichtjes de wenkbrauwen fronsen.

- Welk type huurcontract hebt u afgesloten? ( bepaalde duur, negenjarig huurcontract)

- Wanneer ging dit contract in?

- Werd het huurcontract geregistreerd?

Nadja U
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 29 jun 2010 07:50

Ons contract is van start gegaan op 01/02/2008 en zou eindigen op 01/02/2017. Wij hebben vorige week aangetekende opzeg gedaan, zodat de opzeg ingaat op 01/07/10 en afloopt op 30/09/10. Ons huurcontract is geregistreerd dd 08/02/2008.

Nog een vereiste is dat zij, indien wij nieuwe huurders aanbrengen, zij deze eerst wilt "screenen". Ergens logisch, maar wij zijn bang dat zij (veel) mensen zal afwijzen en wij dus uiteindelijk nog geen huurders hebben.
Om ons eigen enigzins safe te kunnen stellen, heb ik een soort "logboek" (datum bezichtiging, naam, tel, beoordeling,...) gemaakt. Intussen zijn er al 2 mensen komen kijken, waarvan er een het app zo willen huren.

Ons 'stoort' het dat de huisbazin telkens (probeert) ons nieuwe kosten aan te smeren. (Bv. te weten dat wij zeld indertijd dit app hebben gevonden via gratis site kapaza!)
Wij overwegen nu dan ook om er de brui aan te geven en de boete te betalen.

Mvg

Reclame

Nadja U
Topic Starter
Berichten: 9

#4 , 29 jun 2010 08:35

Ik zal hierbij even het volledige mailverkeer plaatsen, zodat u zich een beter beeld kunt vomen van de "problemen"
(onderste mail = 1ste mail) :

Mail huisbazin

Beste Nadja,

Het klopt inderdaad dat ik het appartement indertijd op Kapaza heb geadverteerd, alsook op Immoweb en mij lijkt deze site meer aangewezen voor de verhuur van een appartement, maar laat jullie nu de keuze en hoop dat jullie gelijk hebben in jullie standpunt.

Ik heb ondertussen bij enkele experts een prijsofferte opgevraagd. De meest redelijke heeft volgende prijs opgegeven :

Daar wij indertijd zelf een plaatsbeschrijving hebben opgemaakt, dient een 1ste plaatsbeschrijving te worden gedaan aan de hand van hetgeen wij hebben opgemaakt 2 jaar geleden. Hiervoor wordt 200 euro (excl 21% BTW) gerekend. De helft hiervan neem ik voor mijn rekening.
Vervolgens wordt een nieuwe plaatsbeschrijving opgemaakt. Hiervoor wordt een bedrag aangerekend van 135,- euro (excl BTW) voor de nieuwe huurder en 135 euro voor mijzelf, waarbij ik de laatste 135 euro ter compensatie zie van het wegvallen van de verbrekingsvergoeding, naast het betalen van het EPC en eventuele advertentiekosten.
Deze bedragen zijn exclusief BTW. Indien jullie hiervoor een factuur wensen, komen bij deze bedragen 21%. Indien zonder factuur, dient dit cash betaald te worden ter plaatse.

Aldus zijn er volgende mogelijkheden :

1) U betaalt 100 euro + 135 euro (excl BTW) voor de plaatsbeschrijving + EPC. U zorgt voor een nieuwe huurder en er wordt door u geen verbrekingsvergoeding betaald.

2) Ik zoek zelf een huurder. In dit geval betaalt u mij 1 maand huur (verminderd met de vaste kosten) + de kosten voor de plaatsbeschrijving, zijnde 100 euro (excl BTW)

In het geval u geen nieuwe huurder vindt, betaalt u mij 1 maand huur (verminderd met de vaste kosten) + de kosten voor de plaatsbeschrijving, zijnde 100 euro (excl BTW)

De plaatsbeschrijving kan gebeuren op volgende data :
Maandag 27/9 om 09.45u of 13.30u
Dinsdag 28/9 om 14.00u
Woensdag 29/9 om 09.45u

Ik denk dat dit een faire deal is voor beide partijen en verneem eerstdaags uw keuze.

Mvg,





Mail ons

Beste



Indertijd hebben wij zelf het appartement gevonden via uw advertentie op Kapaza?! Daar de huurprijs, in onze ogen, toch een redelijk hoge prijs is, lijkt het ons evident dat er enkel “serieuze” mensen op af komen. Ter info: het app tegenover ons is onlangs opnieuw verhuurd aan €650/maand incl vk.

Bij de door uw “respectabel” genoemde sites, hangen redelijk hoge kosten aan een advertentie vast. Deze wensen wij niet te betalen!

Hierover is namelijk ook níét gesproken tijdens het bespreken van de compromis.



Indien u hier toch op staat, verbreken wij de compromis!

Dit zal inhouden dat wij geen EPC betalen en geen nieuwe huurders zoeken. U kunt dan met, de door u gevonden potentiële nieuwe huurders, het app bezichtigen conform de gebruikelijke normen. Dit zijnde op afspraak, met een maximum van 2h/dag gedurende 3 dagen.

Tevens verlaten wij het appartement dan pas op 30/09, conform onze huurovereenkomst. En zullen wij de wederverhuringsboete van €647.80 betalen.



Ten einde nog meer verrassingen te vermijden, ontvangen wij graag de offerte van de plaatsopneming.



Mvg

David & Nadja



Mail huisbazin

> Goede morgen Nadja,
>
> Wij zijn inderdaad enkele dagen weggeweest.
> U had niet hoeven adverteren zonder mijn toestemming.
> Met de affiches op het appartementsgebouw heb ik geen probleem.
> Echter wel met uw advertenties op gratis websites. Mag ik jullie verzoeken dit te verwijderen en enkel gebruik te maken van respectabele websites, zijnde Immoweb en Hebbes ? Deze geven meer kans op serieuze kandidaat-huurders.
>
> Met dank en vriendelijke groeten,
>
>
>
>
> Mail ons
>
> Goede avond
>
> Daar wij u niet meer terug gehoord hebben, en wij enkel dit weekend tijd
> "over" hadden, hebben we vandaag het appartement te huur geafficheerd.
> In overleg met de syndicus hangt er een affiche aan de voordeur, evenals aan
> het keukenraam en aan het schuifraam vanvoor.
> We hebben tevens geadverteerd op kapaza, zoekertjesweb en de
> koopjeskrant. Adverteren op immoweb & hebbes is namelijk enkel mogelijk
> mits betaling.
>
> http://www.koopjeskrant.be/hoevenen_app ... 13895.html" onclick="window.open(this.href);return false;
> http://nl.kapaza.be/antwerpen/ruim-inst ... 334578.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
> http://www.zoekertjesweb.be/immo/te-huu ... 21554.html" onclick="window.open(this.href);return false;
>
> Mvg
> Nadja
>
>
> Mail huisbazin
>> Beste Nadja,

>>
>> Ik ga akkoord met wat u schrijft.
>> De huurprijs is 700 euro; kosten inbegrepen. De verdeling zullen we later met de nieuwe huurder bekijken.
>> Ik geef hierbij toestemming dat het appartement te huur mag gezet worden op Immoweb.be en Hebbes.be (niet op Kapaza)
>> In bijlage stuur ik jullie nog een beschrijving van het appartement + foto's.
>>
>> Mvg,
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> ----- Mail ons
>>
>>
>> Goede avond
>>
>> We hebben nogmaals overlegd en willen graag akkoord gaan met de compromis:
>> Wij zoeken nieuwe huurders (die voldoen aan uw screening) en die
>> aansluitend op ons, het appartement willen huren aan een huurprijs van
>> €650 + €50 gemeenschappelijke kosten.
>> Wij betalen de kosten van het EPC (aan de gemiddelde prijs van €120 à
>> €150). Kosten die zouden voortvloeien door uit het rapport blijkende
>> verplichte aanpassingen, blijven evenwel ter uwer laste.
>> Het appartement eerder verlaten is mogelijk, daar wij van plan zijn
>> 25/09 de verhuiswagen te laten komen. Doch is het wel mogelijk dat de
>> opkuis nog niet volledig voltooid is dan, maar dit lijkt me geen
>> probleem voor de plaatsopneming?
>>
>> Wij verwachten wel, moesten wij in het slechtste geval géén huurders
>> vinden, dat de kosten voor het EPC in mindering wordt gebracht met de
>> wederverhuringsboete?
>>
>> Ik heb nog enige juridische achtergrondinfo opgevraagd:
>> In principe kunnen de kosten van het EPC nooit ter onze laste komen,
>> buiten wanneer samen overeengekomen zoals hierboven omschreven.
>> De wederverhuringsboete bedraagt de huurprijs vermeerdert met de
>> indexatie, maar wel zonder de gemeenschappelijke kosten (in ons geval
>> €50) wat neerkomt op €647.80.
>> De plaatsbeschrijving is wettelijk 50% ter onze laste.
>>
>> Graag nog wel nog bevestiging of wij het appartement op internet en
>> dergelijke mogen/dienen te plaatsen? Zo jah, graag nog enige
>> (belangrijke) info zoals de exacte grootte, vereiste voorwaarden, ...
>> Wij willen het appartement namelijk dan wel zsm te huur uithangen, zodat
>> we zeker zijn van nieuwe huurders.
>>
>> Onze officiële opzegbrief zal morgen, of ten laatste donderdag verstuurd
>> worden.
>>
>> Mvg
>>
>>
>>
>>
>>
Mail huisbazin


>>> Goede avond ,
>>>
>>> Plaatsbeschrijving zal deze keer uitgevoerd worden door een expert; 50% ten laste van huidige huurder (= uzelf) en 50% ten laste van nieuwe huurder. Onafhankelijk van de situatie is dit een kost die so bie so voor 50% ten uwen laste valt.
>>> Voor EPC-certificaat moet ik nog een expert aanstellen; prijs na te kijken.
>>> Uw voordeel zit dus in 1 maand huur verminderd met de prijs van het EPC-certificaat.
>>>
>>> Mvg,
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> Mail ons
>>>
>>>
>>>> Goede avond
>>>>
>>>> Enkele vragen hierbij;
>>>> Welke kosten horen dan bij de plaatsbeschrijving? U hebt deze indertijd zelf met ons toch uitgevoerd?
>>>> Wat is EPC? Energie prestatie certificaat? Welke kosten zijn hieraan verbonden?
>>>>
>>>> Mvg
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> mail huisbazin>>>>>

Goede avond David en Nadja,
>>>>>
>>>>> Sorry voor laattijdige reactie.
>>>>>
>>>>> Hierbij kan ik akkoord gaan mits screening nieuwe huurders.
>>>>> Wij hadden een langlopend huurcontract; door uw vervroegde opzeg, bent u in principe 1 maand huur verschuldigd.
>>>>> Ik ben bereid om hiervan afstand te doen op voorwaarde dat er geen onderbreking is in de verhuring en dat de betaling van plaatsbeschrijving / EPC ten uwen laste komt.
>>>>> Totale huurprijs = ? 700,-/maand minimum.
>>>>> Mag ik jullie dan wel verzoeken om het appartement te verlaten een 5-tal dagen voor einde september om ons in staat te stellen de plaatsbeschrijving te doen in een leeg appartement ?
>>>>>
>>>>> Mvg,
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> Onze mail:
>>>>>
>>>>>> Goedemorgen
>>>>>> Zoals reeds besproken per telefoon, willen wij onze huur vroegtijdig opzeggen daar wij een huis hebben gekocht. Zoals de situatie nu loopt, zouden wij eind september willen verhuizen.
>>>>>>
>>>>>> Graag hadden wij geweten of hieraan een "boete" vasthangt?
>>>>>>
>>>>>> Wij hebben waarschijnlijk, indien wederzijds akkoord, nieuwe huurders voor u. Deze mensen hebben hun beletage verkocht, daar de kinderen het huis uit zijn en zoeken nu een appartement te huren voor lange tijd.
>>>>>>
>>>>>> Mvg
>>>>>> David & Nadja

mava105
Berichten: 22343
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 29 jun 2010 11:07

Ik stel me de vraag of een eigenaar-verhuurder de kosten van het EPC zomaar op een huurder kan verhalen? Dit zijn wettelijk toch eigenaarskosten.
Ook het al of niet aanrekenen van BTW door de verhuurder iw twijfelachtig, zeker als hij zelf de PB heeft opgemaakt. Om dan nog maar te zwijgen van zijn voorstel het "in het zwart" te regelen.
Volgens mij heeft een eigenaar geen uitstaands met op welke site de huurder het appartement te huur stelt. Deze verhuurder gaat blijkbaar ver buiten de perken.

Nadja U
Topic Starter
Berichten: 9

#6 , 29 jun 2010 12:09

Ik stel me de vraag of een eigenaar-verhuurder de kosten van het EPC zomaar op een huurder kan verhalen? Dit zijn wettelijk toch eigenaarskosten.
Ook het al of niet aanrekenen van BTW door de verhuurder iw twijfelachtig, zeker als hij zelf de PB heeft opgemaakt. Om dan nog maar te zwijgen van zijn voorstel het "in het zwart" te regelen.
Volgens mij heeft een eigenaar geen uitstaands met op welke site de huurder het appartement te huur stelt. Deze verhuurder gaat blijkbaar ver buiten de perken.
EPC kan inderdaad niet voor ons zijn normaal, maar in ons geval is dit een onderdeel van de compromis.

Vandebos
Berichten: 16087

#7 , 29 jun 2010 12:56

1: EPC is niet voor u maar voor eigenaar, einde verhaal.

2: In de wetgeving staat nergens beschreven dat de kosten van een uittredende plaatsbeschrijving door beide partijen gedragen worden. Dit is immers geen plaatsbeschrijving op zich door een vergelijking van de huidige toestand waarin het pand zich bevind vergeleken met de moment die de intredende plaatsbeschrijving vormt. Indien één van de partijen wenst een extern expert hiervoor aan te spreken dan is dat op zijn en zijn kosten alleen.

U heeft dus 2 keuzes,

ofwel laat deze boodschap aan mevrouw weten en probeert op basis hiervan een vergelijk uit te werken,

ofwel neemt u de weg van de kortste pijn en deelt u mevrouw vriendelijk mee dat u, gelet op de moeilijkheden om tot een akkoord te komen, heeft besloten om de maand wederverhuringsvergoeding te betalen en u het vinden van een nieuwe huurder volledig aan haar overlaat. Herinner haar dan wel ook eventjes aan de contractueel bepaalde bezoekuren.

Persoonlijk zou ik voor laatste gaan, het mag dan misschien wel lijken wat meer te kosten dan een plaatsbeschrijving en het epc, als je een prijs plakt op al de tijd die je steekt in het vinden van een nieuwe huurder kom je gegarandeert goedkoper uit en dan hou ik nog geen rekening met de discussies over de geschiktheid van potentiële huurders en de media waarlangs deze worden gezocht...

Nadja U
Topic Starter
Berichten: 9

#8 , 29 jun 2010 16:24

Bedankt voor uw reactie!

Wij zijn met een aantal dingen akkoord gegaan, om zelf uiteraard wat centen uit te sparen. Echter met al het gedoe er rond, hebben wij zelf ook al tegen mekaar gezegd dat we mss beter de boete betalen.

Probleem is enkel dat we dan wat schrik hebben voor welke kosten ze in onze nek zal (proberen) draaien tijdens de plaatsopneming. Nu niet dat wij schade hebben berokkend, maar toch... We kennen ze intussen al.
Nog een vb is dat de versleten sisal in de living wouden vervangen door laminaat. Zij wou niet tussenkomen in de kosten, maar verplichtte ons wel bijpassende plinten te kopen & plaatsen. En zo hebben we nog wel enkele vb helaas.

Kunt u enkel nog uiteenzetten waarom de kosten van de plaatsbeschrijving niet voor ons zijn?
Daar ik dacht dat wij inderdaad wettelijk verplicht waren om 50% hiervan te betalen? Of geldt dit alleen voor de plaatsbeschrijving bij intrede?

Contractueel hebben wij geen bezoekuren vastgelegd, maar had reeds eerderop dit forum de gangbare normen gevonden ( max 2h/dag gedurende 3 dagen). Klopt dit?

Mvg

Vandebos
Berichten: 16087

#9 , 29 jun 2010 17:40

Bezoekuren zijn normaliter 2 periodes van 2, maximaal 3 uren. Als deze niet in het contract zijn opgenomen dienen deze in onderlinge overeenstemming te worden afgesproken. Bij gebrek aan overeenstemming kan ieder van de partijen met een eenvoudig verzoekschrift aan de lokale vrederechter verzoeken deze periodes vast te leggen. Traditioneel wordt er een bezoekperiode de woensdagavond van bv 18.00 tot 20.00 of 19.00 tot 21.00 en de zaterdag of zondag namiddag van 14.00 tot 16.00 of 16.00 tot 18.00 vastgelegd. U kan deze periodes alvast voorstellen in uw AS. ( initiatief en redelijkheid liggen dan bij u..)

de wetteksten BW:
Art. 1730. <W 29-12-1983, art. 4> § 1. (De partijen zijn verplicht een omstandige plaatsbeschrijving op te stellen, op tegenspraak en voor gezamenlijke rekening. Deze plaatsbeschrijving wordt opgesteld ofwel tijdens de periode dat de ruimtes onbewoond zijn, ofwel tijdens de eerste maand van bewoning. Hij wordt gevoegd bij de geschreven huurovereenkomst in de zin van artikel 1bis van boek III, titel VIII, hoofdstuk II, afdeling 2 en zal eveneens onderworpen zijn aan de registratie.) <W 2007-04-25/38, art. 100, 010; Inwerkingtreding : 18-05-2007>
Bereiken de partijen geen overeenstemming, dan wijst de vrederechter, bij wie de zaak aanhangig wordt gemaakt met een verzoekschrift ingediend voor het verstrijken van de termijn van één maand of van vijftien dagen naargelang van het geval, een deskundige aan die de plaatsbeschrijving opmaakt. Het vonnis is uitvoerbaar niettegenstaande verzet en is niet vatbaar voor hoger beroep.
§ 2. Indien in de gehuurde plaatsen belangrijke wijzigingen zijn aangebracht nadat de plaatsbeschrijving is opgemaakt kan elke partij eisen dat op tegenspraak en voor gemeenschappelijke rekening een bijvoegsel bij de plaatsbeschrijving wordt opgemaakt.
Wordt geen overeenstemming bereikt, dan is de in paragraaf 1 voorgeschreven procedure van toepassing, behalve wat de termijnen betreft.
§ 3. De contractuele bepalingen welke in strijd zijn met de paragrafen 1 en 2 zijn nietig.
§ 4. Dit artikel is niet van toepassing op de pacht.
Bezoekuren moet ik deze avond eventjes zoeken.

Vandebos
Berichten: 16087

#10 , 29 jun 2010 22:55

Opgezocht.

Er is geen wetgeving die bepaalt wat de bezoekuren dienen te zijn. Indien er in het contract geen bezoekuren staan vermeld en de de huurder/verhuurder raken er onderling niet uit dan kan één van beide partijen aan de vrederechter vragen deze voor hen te bepalen. Deze zal zich hiertoe laten leiden door de plaatselijke gebruiken wat meestal wil zeggen 3 sessies van 2 uur of 2 sessies van drie uur per week ten vroegste te beginnen drie maanden voor het eindigen van de huurovereenkomst.

Nadja U
Topic Starter
Berichten: 9

#11 , 30 jun 2010 08:06

Hierbij ons antwoord aan de huisbazin:

Gezien de moeilijkheden omtrent dit alles en ten einde conflicten te vermijden, hebben wij beslist onze handen terug te trekken van eender welke voorgestelde compromis en zullen wij de wederverhuringsboete van €647.80 betalen.

Aangaande de plaatsebeschrijving, heb ik nogmaals advies gevraagd. Bij intrede zijn wij verplicht 50% van de ingaande plaatsbeschrijving te betalen.
Echter in de wetgeving staat nergens beschreven dat de kosten van een uittedende plaatsbeschrijving door beide partijen gedragen wordt. Dit is immers geen plaatsbeschrijving op zich, maar een vergelijking van de huidige toestand waarin het pand zich bevind vergeleken met het moment die de intredende plaatbeshcrijving vormt. Indien één van de partijen wenst een extern expert hiervoor aan te stellen is dat op zijn, en zijn kosten alleen tenzij anders contractueel vastgelegd. Wij wensen dus geen (uitgaande) plaatsbeschrijving te betalen.

> “Art.5ter. Wordt voor niet geschreven gehouden, elk beding dat de kosten voor de bemiddeling door een derde voor de verhuring van het onroerend goed ten laste legt van de huurder, tenzij de huurder de opdrachtgever is van de bemiddelingsopdracht“(Woninghuurwet 20 februari 1991,zoals gewijzigd bij Wet 18 juni 2009,B.S.090807).
>
> ‘Als bemiddelingskost moet worden begrepen elke rechtstreekse of onrechtstreekse kost die voortvloeit uit de opdracht van een bemiddelende derde, met het oog op de totstandkoming van een huurovereenkomst’(Senaat Wetgevingsstuk nr. 4-1047/2;http://www.senate.be/www/?MIval=/index_ ... 40&LANG=nl)
>
> ‘4...Enkel wanneer de bemiddelaar ook rechtshandelingen stelt(bv...het opmaken van een plaatsbeschrijving),kan deze vertegenwoordigingsbevoegdheid...als een mandaat worden gekwalificeerd...‘(COPPENS,A.,Kosten van bemiddeling bijwoninghuurovereenkomsten,R.W.2009-10,44-45).
>
> “Art.1730. § 1. De partijen zijn verplicht een omstandige plaatsbeschrijving op te stellen, op tegenspraak en voor gezamenlijke rekening. Deze plaatsbeschrijving wordt opgesteld ofwel tijdens de periode dat de ruimtes onbewoond zijn, ofwel tijdens de eerste maand van bewoning. Hij wordt gevoegd bij de geschreven huurovereenkomst...en zal eveneens onderworpen zijn aan de registratie...§ 3. De contractuele bepalingen welke in strijd zijn met de paragrafen 1 en 2 zijn nietig...”(Burgerlijk Wetboek).
>
> Het opmaken van een ingaande plaatsbeschrijving kan overeenkomstig art.1730 B.W., geacht worden te behoren tot ‘de totstandkoming van een huurovereenkomst’
>
> In dat geval kan de (huur)overeenkomst een beding ten behoeve van een derde bevatten om zowel ingaande als uitgaande plaatsbeschrijving op te stellen,doch niet om diens kosten van de ingaande plaatsbeschrijving ten laste te leggen van de huurder. De uitgaande plaatsbeschrijving valt dan niet onder toepassing van art.5ter Woninghuurwet
Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/" onclick="window.open(this.href);return false; .Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

Gaarne leggen wij graag bezoekdagen & -uren vast die gelden vanaf de opzegtermijn, zijnde 01/07/10. Aan u de keuze van dagen: 3 x per week gedurende 2h of 2 x per week gedurende 3h, alsnog zijnde op afspraak.
Graag horen wij uw keuze, om te overleggen of deze ook voor ons past.


Bedankt voor uw reacties!!!!!!

Terug naar “Huren”