Vredegerecht na 7 maanden nog GEEN uitspraak?

sandoz
Topic Starter
Berichten: 15

Vredegerecht na 7 maanden nog GEEN uitspraak?

#1 , 22 mar 2010 16:45

Wij hebben een huurder die reeds 9 maanden niet betaald, geen waarborg betaalde en geen brandverzekering heeft, dus hebben zoals het hoord vooraf aangetekend schrijven verstuurd zonder reactie.

Daarna hebben we dan eeen verzoek tot ontbinding naar het vredegerecht verzonden en de zaak zou in november voorkomen.

Dit gebeurde ook maar de tegenpartij bleek plots bezwaren te hebben dat niet alles in orde blijkt te zijn met de woning maar ze had hiervoor geen bewijzen.

De zitting werd dus verdaagd tot in begin januari en beide partijen hadden de tijd om bezwaren en reacties in te dienen.
De huurder gaf op papier enkele zaken op die helemaal irrelevant waren en zelf onjuist waarvoor er ook geen bewijzen waren, wat de rechter ook helemaal bevestigde

In januari heeft deze zelf niet komen opdagen in de rechtbank en heeft ook geen enkel stuk voorgelegd waardoor deze zich kan ontrekken van de betaling van de huur.

De uitspraak was dan voorzien voor februari, nu zijn we bijna eind maart en hebben ze pas een uitspraak gedaan maar nog steeds geen brief opgesteld.

Ondertussen woont de huurder al 8 maanden gratis!

Wat kan hier aan gedaan worden en kan een vredegerecht zomaar deze uitspraak 2x verlengen en alles zo uitstellen.

Als de beslissing de huurder nog eens een maand langer toelaat dan kan deze bijna een jaar gratis wonen. Ik ben ook niet meer van plan nog eens extra kosten te betalen voor een deurwaarder voor uithuiszetting, aangezien ik zelf maandelijks een lening moet afbetalen en al 8 maanden geen inkomen heb (wegens studies).

Wat voor land is Belgie eigenlijk, het is beter geboren te zijn als een luie werkloze om dubbel op een ander zijn rug te kunnen leven. Ik kan me niet inbeelden dat dergelijke wetten correct zijn naar Europese normen?
Kan hier iets aan gedaan worden en hoe verhalen wij de kosten en achterstallige huur door het meervoudig uitstellen van het vredegerecht?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
yeoldeinn
Berichten: 48

#2 , 24 mar 2010 22:51

Wat te doen met een huurder die in het ziekenhuis verblijft en zich niets meer aantrekt van de maandelijkse huur? (1 maand achter nu handelspand + privéwoonst)

Reclame

Terug naar “Huren”