Verhuurder wilt ons gerief-meubels huisdieren buiten zetten

dorinka
Topic Starter
Berichten: 65
Locatie: Boom

Verhuurder wilt ons gerief-meubels huisdieren buiten zetten

#1 , 02 okt 2009 17:15

Voor allen die mijn geval kennen.
De verhuurder van het appartement die woensdag dreigde en deurwaarder te sturen is weer gekomen naar ons toekomstig nieuw adres.
Tot dinsdag hebben wij tijd om alles in te pakken en weg te gaan, anders komen ze hier alles leeg halen...mijn huisdieren ook. Krakers van panden, huurders die niet betalen of schade overlast aanrichten hebben meer tijd en respekt. Wij zijn heelaas 2de maal duppe, deze keer omdat het om een opslag plaats gaat. Wisten wij niet, pas toen ik ons wou laten inschrijven in de gemeente werd ons via de wijk agent dit gezegd. Wij wonen in Boom, mijn man wil pas maandag voor de derde maal naar de politie gaan om dit uit te leggen. De huisbaas zei dit in het bijzijn van mijn dochterje. Hij wilt dus vanaf dinsdag of woensdag het appartement leegmaken ! Wij werken voltijds, en ik ben juist 4 dagen in ziekte verlof geweest, en herbegin weer maandag. Wat of wie kan ik nu contacteren. Hij kan zonder moeite via de garage binnen en waarschijnlijk langs de gewone ingang ook !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
DUFLOU
Berichten: 12

#2 , 02 okt 2009 19:12

U schrijft niet letterlijk dat U financiële schulden hebt.
Uit Uw bericht kunnen we niet met zekerheid afleiden of U
schuldig bent aan het niet tijdig betalen van huurgelden.
Laatst gewijzigd door DUFLOU op 03 okt 2009 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 02 okt 2009 21:37

Indien hij dit doet, gewoon politie verwittigen, inbraak, huisvredebreuk en zodra hij een van je bezittingen buitendraagt diefstal.

Als huurder heb je het recht het slot van de woning te veranderen zonder dat je aan de eigenaar een sleutel dient te overhandigen totdat je het pand verlaat.

Ik zou met zijn dreigement nu reeds naar de politie stappen en op zijn minst een melding laten maken.

Nogmaals de enige wijze waarop je kan uitgezet worden is met een uitvoerbaar verklaard vonnis, door een deurwaarder uitgevoerd. AL de rest is strafrechtelijk vervolgbaar.

Ik wil je bij deze toch eens aanraden ten spoedigste een advocaat te raadplegen...

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 03 okt 2009 10:56

U schrijft niet letterlijk dat U financiële schulden hebt.
Uit Uw bericht kunnen we niet met zekerheid afleiden of U
schuldig bent aan het niet tijdig betalen van huurgelden.

Bakt uw bakker uw dagelijks brood gratis , alsjeblieft geef mij dit adres

Schulden het niet betalen van huurgelden is psychologisch
en maatschappelijk identiek als ´n bank overvallen.

Bankovervallers zijn bandieten of zacht uitgedrukt misdadigers.

Mijn vraag aan U ! Moet Mr Dutrou vrij gelaten worden.
Moet Mr Dutrou extra financieel gesteund & beschermd worden
Mr Dutrou is toch ook maar ´n mens .
Ge moogt drijven maar nu zijt ge toch aan het 'overdrijven'!

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#5 , 03 okt 2009 11:21

Voor allen die mijn geval kennen.
De verhuurder van het appartement die woensdag dreigde en deurwaarder te sturen is weer gekomen naar ons toekomstig nieuw adres.
Tot dinsdag hebben wij tijd om alles in te pakken en weg te gaan, anders komen ze hier alles leeg halen...mijn huisdieren ook. Krakers van panden, huurders die niet betalen of schade overlast aanrichten hebben meer tijd en respekt. Wij zijn heelaas 2de maal duppe, deze keer omdat het om een opslag plaats gaat. Wisten wij niet, pas toen ik ons wou laten inschrijven in de gemeente werd ons via de wijk agent dit gezegd. Wij wonen in Boom, mijn man wil pas maandag voor de derde maal naar de politie gaan om dit uit te leggen. De huisbaas zei dit in het bijzijn van mijn dochterje. Hij wilt dus vanaf dinsdag of woensdag het appartement leegmaken ! Wij werken voltijds, en ik ben juist 4 dagen in ziekte verlof geweest, en herbegin weer maandag. Wat of wie kan ik nu contacteren. Hij kan zonder moeite via de garage binnen en waarschijnlijk langs de gewone ingang ook !
Kan u eens al uw berichten omtrent dit thema centraliseren in één draad aub?
Antwoorden op een bericht kan u door op de 'QUOTE' knop', (staat rechts bovenaan in het bericht dat je wil beantwoorden) te drukken.

dorinka
Topic Starter
Berichten: 65
Locatie: Boom

#6 , 03 okt 2009 11:36

Dank u voor alle steun, ik heb juist mijn man uigelegd dat ik via dit forum informatie en raad kan krijgen. Ik denk, ook door zijn leeftijd 53 jaar en hij heeft ook zo iets van, Val de anderen daar mee niet lastig, straks krijgen wij nog meer problemen en. Zo is mijn man. Te braaf, en zal zijn laatste snede brood nog liever aan een ander geven als die honger lijd.[quote][/quote]

JohnD
Berichten: 3580

#7 , 04 okt 2009 05:21

Tot dinsdag hebben wij tijd om alles in te pakken en weg te gaan, anders komen ze hier alles leeg halen...mijn huisdieren ook.
Luister nu eens goed: er is niemand, en dus ook geen enkele deurwaarder of politie die uw woning mag betreden of iets buitenhalen of wat dan ook nog, zonder een uitspraak van een rechtbank. Als er ook maar iemand binnenkomt of aanstalten maakt om uw woning te betreden belt u omnmiddellijk 100 van de politie op. De truuk die altijd werkt om er voor te zorgen dat ze er binnen de 5 minuten staan is de volgende: je belt het noodnummer en haakt onmiddellijk de hoorn terug in. Indien je teruggebeld word is dat omdat ze meer willen weten of het dringend is of niet, zodat ze kunnen oordelen of het wel de moeite is dat ze zich druk maken. Je neemt dus niet op en voila tegen dat je de hoorn terug opgelegd hebt staan ze voor je deur met loeiende sirenes. Nogmaals ... lukt altijd, maar zorg wel dat je een uitleg kan verschaffen waarom je de hoorn niet terug afnam nadat ze terugbelden.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

dorinka
Topic Starter
Berichten: 65
Locatie: Boom

#8 , 04 okt 2009 10:39

dank je Jhon, de gebuurte is nu zo wat op de hoogte, het is altijd verschieten als je zo een bedreiging hoort. Zeker als je weet dat je niets mis doet. Het enige ongeluk is dat dit een opslag plaats is, en er geen huurcontract is.Het is niet onze fout, de verhuurder had ons nooit dit mogen aanbieden en zo iets verzwijgen. Nu hij in de knoei zit, zal hij toch nog even geduld moeten hebben tot onze woning waar we gaan intrekken woonbaar is, en aanvaard is van de wijkagent. We hebben maar ook twee handen en werken voltijds. Maar wie dacht dat zo iets zou gebeuren. Waarom zouden wij die vriend ? ( ook mijn tandarts ) nu niet meer verdenken ilegaal te verhuren, en dat 18 maand geleden al.
Wij betalen ook liever 1 huur per maand, en geen twee per maand dit al voor de 4de keer. Wij kregen nooit een aanmaning, verwittiging of wat dan ook. Waarschijnlijk hij wel, een toekomstige boete weet ik veel. Maar wij vragen alleen wat tijd, respect, stoppen met dreigen zeker met mijn dochtertje erbij. En wat menselijk gedrag, de herfst is aan de deur he. Wij kunnen niet alles direkt gaan kopen voor ons huis, hebben nog het een en ander nodig, zoals verwarming. Dat heeft hij ook toch al gezien de staat van ons huis ? Oneerlijk, echt. Vriendelijke groeten. Ik dank jullie

Terug naar “Huren”