Electrische poort huurwoning defect

Karoline
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Electrische poort huurwoning defect

#1 , 09 apr 2024 17:26

Ik huur een woning waarvan de electrische poort defect is. Ik heb de verhuurder hiervan op de hoogte gebracht en hij heeft hiervoor de installateur laten langskomen om deze te laten herstellen. Er dienen wisselstukken besteld te worden die mogelijks niet meer te verkrijgen zullen zijn gezien de ouderdom van de poort. In dat geval zal de poort moeten vervangen worden en mocht dit inderdaad zo zijn, dan wil de verhuurder geen electrische maar een gewone poort laten plaatsen. Nu is mijn vraag of dit zomaar kan? In de geregistreerde plaatsbeschrijving staat duidelijk vermeld dat er bij intrede een goed werkende electrische poort voorzien was. Heb ik het recht om op basis daarvan te verlangen dat er opnieuw een electrische poort dient voorzien te worden of kan ik eventueel vragen dat de huurprijs aangepast wordt ingeval er overgegaan wordt tot het plaatsen van een gewone poort? Ik heb een heel goede verstandhouding met de verhuurder en wil dit ook zou houden, maar toch zou ik hieromtrent enig advies willen verkrijgen zodat we dit samen in goede orde kunnen oplossen.

Thomas_A
Berichten: 2331
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 apr 2024 06:41

Ik vermoed dat de vermindering in huurwaarde erg laag zal zijn voor het verschil tussen een elektrische en een gewone poort.

Bv. huurprijs van 1.000 euro, daarvan max. 100 euro voor de garage? Waarde elektrische poort t.o.v. gewone: 10 euro?

justice speaker
Berichten: 218
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 apr 2024 09:55

Het is nog altijd de eigenaar die beslist wat er aan zijn pand gewijzigd word, het enige wat moet gebeuren is een addendum aan het contract om de wijziging van een elektrische naar een manuele poort te bekrachtigen. . Het is inderdaad een beetje comfort minder en het is niet waard om de verstandhouding met uw verhuurder daarvoor te verzuren gezien u daar geen noemenswaardig minder genot van ondervind.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Reclame

loeki
Berichten: 268

#4 , 11 apr 2024 05:01

Motor en aandrijfstang kan altijd vervangen worden door een universeel systeem van bv Hubo
Poort zelf hoeft niet vervangen te worden

Terug naar “Huren”