Hoge energiekost door kapotte boiler

#.7
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Hoge energiekost door kapotte boiler

#1 , 26 mar 2024 14:00

Hallo,

Ik probeer het zo kort mogelijk te houden.
Ik woon sinds 15 november in een nieuwere woning (2017) met zonnepanelen. Ik ben een alleenstaande vrouw die meer dan fulltime werkt en al heel mijn leven zeer zuinig leeft. Ik let dus echt op wat ik doe en wat ik verbruik.
Nu is het zo dat ik op 19 november liet weten aan de verhuurders (allemaal per mail), dat de boiler stuk is en deze hersteld moet worden. Ik moet deze constant heropstarten om toch iets van warmte in huis te krijgen, of de chauffages werken niet. De boiler slaat constant uit ( ongeveer na 2 uren al).
Ze zijn begin december langsgekomen om de boiler na te kijken, en hij vertelde mij dat ze opnieuw moeten langskomen om deze te herstellen. Ik heb camera's in huis waarvan zowel de verhuurders als de loodgieter op de hoogte is, dus alles wat hij zei staat op tape.
Sinds begin december 2023 is er niemand meer langsgekomen en heb ik al meerdere keren gevraagd aan zowel de verhuurders als aan het immo wanneer er iemand zou langskomen.
Ik kreeg weken aan een stuk geen antwoord meer van de verhuurders, alsook niet van de loodgieter zelf.
Het immo zei mij vorige week (18/03/2024) dat ik zelf een loodgieter mocht opbellen en de factuur moet doorsturen naar hen, omdat het blijft aanslepen.
Echter kreeg ik nu mijn afrekening van de maanden die ik hier woon (4 maanden in totaal), waarvan ik maandelijks 100 euro voorschot betaal.
Mijn afrekening komt neer op 909 euro, wat in vergelijking met vrienden die een vééél hoger EPC hebben, en vrienden die geen job hebben (en dus altijd thuis zijn + veel hoger EPC), echt onmogelijk is voor mij.

Kan deze hoge afrekening komen door de kapotte boiler, en kan ik deze op de verhuurder schuiven indien deze betaald moet worden?
Ik heb namelijk àlle bewijs van meerdere malen herstelling te eisen. Ik heb sinds dag 4 van mijn huurcontract een zéér slechte band met de verhuurders (ze begonnen mij op de 4e dag van het huurcontract al te bedreigen omdat ik hen geen 250 euro in het zwart wou betalen. Alsook was ik verplicht de woning te schilderen, maar ze zouden mijn werkuren en de verf terugbetalen. Ik heb sindskort de verf terugbetaald gekregen, maar ze zeggen dat ik lieg over de werkuren. De persoon van het Immo-kantoor was aanwezig toen hij mij zei dat de werkuren ook betaald zouden worden aangezien hij zelf 30 euro aanrekende voor zichzelf, om gras af te rijden terwijl dit nooit gebeurde.)

Ik ga sowieso ook nog naar de huurdersbond, maar wou echt wat raad. Want als alleenstaande vrouw krijg ik hier énorm veel stress van, en ben voor de 2e keer ziek gevallen door de stress, door die verhuurders en wat ze mij allemaal zeggen.



Alvast heel erg bedankt en nog een fijne dag gewenst.

Groetjes,
#.7

Reclame