CV nooit onderhoud gekregen

Kevster
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

CV nooit onderhoud gekregen

#1 , 15 mar 2024 10:02

Gisteren heeft een erkende technicus de centrale verwarming zijn 2-jaarlijks onderhoud gedaan (gas).

Laatste attest dateert van maart 2022 (vorige huurder).

De technieker liet me echter weten dat het toestel volgens hem nooit open werd gedaan (toestel van 2013).

Op het vorige attest zag hij dat er geen initiële meting werd uitgevoerd, die verplicht zou zijn, en de ingevulde waarden klopten ook niet.

Volgens de technicus heb ik geluk gehad dat er geen brand is uitgebroken, de branderafdichting was helemaal versleten.

De verhuurder stond er op dat we een bepaalde technicus zouden gebruiken, ik ben daar niet op ingegaan.

Ik begrijp dat de verhuurder in principe ook maar de attesten ontvangt van de huurder maar omdat ik een zeer onaangenaam gevoel heb doordat er brand had kunnen zijn, wil ik toch eens informeren of ik iets kan doen.

Ik heb alvast een opmerking doorgemaakt via vlaanderen.be omtrent het vorige attest. De verhuurder zal ik inlichten uiteraard.

Omdat het toch wel over veiligheid gaat vind ik het belangrijk om informatie in te winnen want ik was er echt niet goed van.

Freec
Berichten: 77
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 mar 2024 13:49

Je kan het ook omdraaien :
Verhuurder wil dat je met een bepaalde technieker werkt, omdat er veel cowboys zijn, die altijd wel iets vinden, zodat de kosten oplopen. ( bvb kapotte onderdelen, vorige technieker prutser, .... etc etc etc).

Geen enkele verhuurder wil u express met een slechte technieker laten werken. Daar heeft hij geen enkel voordeel bij.

ongelukbelaagd
Berichten: 517

#3 , 15 mar 2024 14:52

Je kan het ook omdraaien :
Verhuurder wil dat je met een bepaalde technieker werkt, omdat er veel cowboys zijn, die altijd wel iets vinden, zodat de kosten oplopen. ( bvb kapotte onderdelen, vorige technieker prutser, .... etc etc etc).

Geen enkele verhuurder wil u express met een slechte technieker laten werken. Daar heeft hij geen enkel voordeel bij.
Toch een reactie waard.
Toen ik nog huurde, moest de ketel ook door een bepaalde firma onderhouden worden. En het klopt dat de facturen altijd minimiem waren.
Dat kwam omdat de technieker geen versleten stukken vernieuwde, met gevaar op brand of andere zaken. Het stuk moest eerst kapot zijn of de ketel moest niet meer werken tot het vervangen werd.
Als een factuur te goedkoop is om waar te zijn, dan toch liever een andere technieker. Geen enkel contract beslist over mijn leven.

Reclame

Terug naar “Huren”