2 huurders 1 domicilie

TipionW
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

2 huurders 1 domicilie

#1 , 10 mar 2024 09:08

Beste,

Ik ben samenwonend met mijn partner op een adres waar we samen appartemen huren.

Haar zoon zoekt een appartement, maar hij heeft geen baan en dus heeft hij door veel discriminatie geen kans om een ​​appartement voor zichzelf te huren . Ze wil hem helpen en solliciteren om bij hem te komen huren. Momenteel heb ik een hoofdverbrlijf op mijn adres. Is het een probleem als ik samen met de zoon van mijn partner een tweede woning huur als hij zich daar niet inschrijft? Alleen de zoon van mijn partner zal zich melden.
Moeten 2 huurders domicilen of maar enkel 1 is ook goed ?

Alvast bedankt :)

Thomas_A
Berichten: 2331
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 mar 2024 09:34

In de meeste huurcontracten is voorzien dat iemand zich moet domiciliëren. Dan is de verhuurder gerust qua leegstandsbelasting.

Weet wel dat anders dan bij borg, de verhuurder bij betalingsmoeilijkheden, de verhuurder zich rechtstreeks tot uw partner kan richten. De zoon is niet méér huurder omdat hij er woont. Beiden zijn hoofdelijk aansprakelijk.

Iemand ongelijk behandelen omwille van minder financiële middelen is trouwens geen discriminatie.

TipionW
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 mar 2024 11:14

Beste,

dus zo lang dat een van ons twee daar meldt aan moet het dan ok zijn ? Zoon dus gaat domicile aanmelden en ik kan op mijn hoofdverblifj blijven op een ander adres ?

Bedankt

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2331
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 mar 2024 11:50

Dat kan ja. Ik raad aan open kaart te spelen met de verhuurder, al heeft hij weinig zaken met uw exacte gezinssamenstelling.

Mensen krijgen per slot van rekening kinderen in een huurwoning, gaan samenwonen met een partner, nemen een hulpbehoevende ouder in huis, …

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 10 mar 2024 14:59

dus zo lang dat een van ons twee daar meldt aan moet het dan ok zijn ? Zoon dus gaat domicile aanmelden en ik kan op mijn hoofdverblifj blijven op een ander adres ?
Waarom huurt uw partner niets samen met haar zoon ?

Als zoon de huur niet betaalt, schade aanricht die hij niet kan betalen, komt men bij de andere huurder terecht om de huur te innen of de schade te verhalen ... bij u dus
Waardoor u voor andermans zoon opdraait

Het kan, als de verhuurder er mee akkoord is, maar het is niet zonder risico voor de "tweede" (niet inwonende) huurder ...

TipionW
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 mar 2024 18:43

alles wat ongewoon is, lijkt een probleem voor de verhuurders. Mijn partner is al een tijdje met ziekteverlof, dus ze hebben allebei ook geen kans om samen iets te huren. Hoe zit het als ik gewoon een tweede appartement op mijn naam huur? is dit een probleem om 2 hoofdverblifj te hebben en dan laat ik haar zoon in het tweede appartement wonen? Natuurlijk zal hij het betalen. Kan I hoofdverblifj op 2 adresen te hebben ? Bedankt iederen

Thomas_A
Berichten: 2331
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 mar 2024 18:53

Nee, je kan niet je hoofdverblijfplaats op 2 adressen hebben.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 12 mar 2024 11:03

alles wat ongewoon is, lijkt een probleem voor de verhuurders.
Omdat zij al slimmer zijn geworden, en weten dat "ongewoon" al te vaak tot zever leidt ...

Natuurlijk zal hij het betalen.
Hopelijk voor u als u het wil gaan huren, of mee wil huren.

Je hoeft niet lang te zoeken op dit forum om gevallen te vinden waar een mede-huurder niet meer betaalt.
Verhuurders komen de kosten halen bij wie het kan betalen ...

Kan I hoofdverblifj op 2 adresen te hebben ?
Je kan maar op 1 plaats je hoofdverblijf (domicilie) hebben

Terug naar “Huren”